bara för att tråden är så kul, ska jag berätta om mina erfarenheter utan dusch (själv har vi dock dusch och bad....)
bodde i en lägenhet i tyskland i ett annat liv (för länge sen) och hade ingen dusch. så det var just att tvätta sig i en balja i köket. det gick faktiskt bra. jag bodde i nästan ett år där och inte gick det åt många liter. risken att man blev tvångsintagen fanns tyvärr inte.

obs att det var i stan!! undrar om det kanske finns det sådana lägenheter ff på sina håll??
i ryssland på ett kollektiv nära andreapol där jag hälsade på i 2 veckor - vet inte om de finns ff - hade de en mycket fiffig lösning som jag bara kan rekommendera om man inte vill ha rör och elände. de hade en banja, ett slags rysk bastu, man hade ett rum där man eldade och svettades och ett rum där det fanns vatten tunnor och OBS ett hål i golvet som avlopp. så det var bara att värma sig och sedan hällde man över vatten och gnuggade sig. det var banja typ en gång i veckan. det var rätt mycket jobb där att skaffa fram vattnet eftersom de bara hade en kallkälla och man fick köra upp vattnet därifrån till bastun. män och kvinnor badade för sig (ryssland).
men seriöst en liten bastu (i synnerhet om man bo vid sjö eller vattendarg) är snabbt byggt och rent blir man.