Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  aska - var slänga?  (läst 10636 gånger)

hans

• Dalsland
SV: aska - var slänga?
« Svar #20 skrivet: 30 nov-13 kl 16:24 »
Ja alltså dom är bara där för att det är vackert att titta på en helt vanlig anledning för blommor....(att vara vackra alltså) och att dom blommar i maj gula och röda har en del jordvivor också blå,lila

mohsart

• Blekinge
« Svar #21 skrivet: 30 nov-13 kl 21:26 »
Aska har jag hört ska vara bra mot mjöldagg på krusbär, vet inte om det stämmer men jag brukar hälla lite på krusbärsbuskarna lite då och då.

/Mats
Riggargesäll, arbetar även med båtbygge och -renoveringar, repslagning och segelsömnad, samt fin- och fulsnickeri.

Have Autism, Will Travel

hans

• Dalsland
« Svar #22 skrivet: 30 nov-13 kl 22:02 »
Jaha då blir nästa asklåda på krusbären ....jag har gödslat svartavinbär med det också

Markus_Almroth

• Medelpad
« Svar #23 skrivet: 01 dec-13 kl 01:22 »
Inte på hallonen i alla fall... De gillar det inte.

/M
Ät kött - må bra - lev länge.

Midvinter

• Dalarna
« Svar #24 skrivet: 06 dec-13 kl 14:11 »
Hans: Ok, då förstår jag  :) Jag tänker nog lite konstigt ibland, men tänkte att eftersom det är ett forum om självhushållning, så hade dom kanske någon hushållningsfunktion av något slag. Fast nu vill jag också plantera vårblommor i gräsmattan!  :) Bara det att jag har ingen gräsmatta :(
Watch your thoughts for they become words. Watch your words for they become actions. Watch your actions for they become...habits. Watch your habits, for they become your character. And watch your character, for it becomes your destiny! What we think,we become.

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
« Svar #25 skrivet: 06 dec-13 kl 16:35 »
Jag har hört att det inte är bra att lägga på aska på saker man ska äta. Askan i sig kan vara bra men på grund av konstgödsling i jordbruket så tar träden upp mycket kadmium som sen hittas i askan.
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

mohsart

• Blekinge
« Svar #26 skrivet: 06 dec-13 kl 21:18 »
Det där får du gärna utveckla.
Menar du att kadmiumet färdas med grundvattnet eller i luften, eller gäller det bara aska från träd nära åkrar?

/Mats
Riggargesäll, arbetar även med båtbygge och -renoveringar, repslagning och segelsömnad, samt fin- och fulsnickeri.

Have Autism, Will Travel

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #27 skrivet: 06 dec-13 kl 21:54 »
Då skulle jag vara mera rädd för saker som jag vill bli av med - en del gånger upptäcker jag att jag råkat slänga med ett dolt aluminiumskikt, och sånt som inte syns vet vi ju inte om ...  :P
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

hans

• Dalsland
« Svar #28 skrivet: 07 dec-13 kl 00:04 »
Asch inga problem midvinter sätt dom i rabatter eller blomlådor,det är rena höslåttern när jag klipper gräset (för att dom skall sprida sig.....) och det passar inte alla

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 1 användare
johber

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser