Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns vattenvärmare isfritt vatten i hönshuset  (läst 4344 gånger)

Sockertroll1

• En 45 årig djurgalen "ung-tant" med loppissjuka!
    • Uppland
Höns vattenvärmare isfritt vatten i hönshuset
« skrivet: 23 okt-13 kl 16:03 »
Hej
Har ni nu på förvintern samma problem som jag? Att vattnet åt hönsen nästan fryser? >:(
Jag har tittat på YouTube mycket händigt för oss hönsmänniskor där.
Tipsar om dessa länkar. De använder amerikanska elektriska kopplingar. Men ideerna är användbara. Tänk på elsäkerheten bara.
Chicken Water Heater (inexpensive and improved)

Chickens: Winter water solution.

Denna vattenautomat ska jag bygga, fick hem delarna i förra veckan.
Återkommer hur den fungerar senare.
PART 2 How to make a automatic water, feeder for chicken's poultry and more!

Fiffig höns lucka/dörr.
My racoon proof chicken coop door

Eller denna som hönsen själv sköter
Chicken controlled door opener
« Senast ändrad: 23 okt-13 kl 16:23 av Sockertroll1 »
Jag har en Leonbergertik en liten grupp Hedemorahöns. (4st av dem är genbank) Jag är med i svenska lanthönsklubben och vill starta genbank.

asta

SV: Höns vattenvärmare isfritt vatten i hönshuset
« Svar #1 skrivet: 23 okt-13 kl 18:15 »
Det finns färdiga värmeplattor som passar vattenautomaten att köpa på t.ex. arctichen. Nån som vet hur bra de fungerar?

Vild

• -
SV: Höns vattenvärmare isfritt vatten i hönshuset
« Svar #2 skrivet: 24 okt-13 kl 12:11 »
Det finns färdiga värmeplattor som passar vattenautomaten att köpa på t.ex. arctichen. Nån som vet hur bra de fungerar?

Detta finns också: http://www.lantbutiken.se/butik/varmekabel-till-vattenautomater/3820-varmekabel-till-vattenautomater.html
Har aldrig hört nån som varit missnöjd med värmeplatta så det funkar nog bra. :) Har inte provat själv men min syster har det til sina utekaniners vatten och det funkar jättebra.

Dela detta:

* Inloggade just nu

507 gäster, 3 användare
Galaxie, Nataks, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser