Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Trött hamburgare  (läst 956 gånger)

lillanna

• Jämtland
Trött hamburgare
« skrivet: 11 okt-13 kl 22:10 »
Jag har en hamburgerhöna som är ungefär ett halvår. Ända sedan hon var liten har hon somnat titt som tätt i alla möjliga situationer. Hon kan stå och äta tillsammans med de andra och helt plötsligt bara ställa sig och sova, ofta "kurrar" hon samtidigt som hon står där och blundar. Så fort man tar upp henne somnar hon också. Är det något fel eller är hon bara våldsamt trött??

lena70

• Gäst
SV: Trött hamburgare
« Svar #1 skrivet: 12 okt-13 kl 08:26 »
Det låter inte normalt.. :-\
Men samtidigt kan jag inte svara på vad som kan vara fel..Har någon annan beteet sig som hon? Har hon någon gång haft diarre? Som kanske ochså varit blodblandad?.Ser hon "uppborrad" ut? Det enklaste sättet att få veta, är att skicka in till obduktion, tyvärr..Funderar lite på om hon kan ha cocodios?? (förlåt min usla stavning). En ide, är att du tar bort vattnet och fodret för henne, och istället ger henne A-fil med bakteriekultur och tex kokt havregrynsgröt, blandar ihop detta. Och hon får äta det en tid. (som enda kost)Och se om hon blir bättre..Det är inget som kan skada henne..Cocodios är rätt vanligt på kycklingar/yngre djur, vid lätta fall, kan det räcka att behandla med tex A-fil med bakteriekultur, vid svårare fall behövs antibiotika som skrivs ut av vetrinär.

Smajsan

• -
« Svar #2 skrivet: 12 okt-13 kl 14:11 »
Hej!
Jag kommer med en liten fundering och ingen lösning  ;)
Kolla om hon har ohyra, har hon det kan hon bli helt slö och utsugen liksom.
Hade en ungtupp son gjorde lika dant som din höna. Han höll på att dö faktiskt.
En dag när jag satt och värmde honom lyfte jag på några fjädrar och det kryllade faktiskt på huden. Jag avlusade honom och som ett under så var han pigg på ett dygn och gal o åt och slutade att sova i tid o otid.
Lycka till hoppas du finner vad som felas henne.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

lillanna

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 12 okt-13 kl 18:31 »
Tack för era förslag! Jag har kollat extra noga nu för att se om hon har någon ohyra, men kan inte se något.. Ska prova med filen och se om hon blir piggare. Tack igen! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

669 gäster, 2 användare (1 dolda)
Kycklingen

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser