Jag har också skaffat frön till Stevia i år. Det är 1:a året för mig också så jag har inga egna erfarenheter att dela med mig av.

I fröpåsen fanns dock en lapp med följande "bruksanvisning"
"Köldkänslig perenn från Sydamerika med extremt söta blad. Blommar med små vita blommor när dagarna blir kortare.
Utvecklingstid: 100 - 120 dagar.
Odling: Fröet tappar sin grobarhet fort och bör sås i år. Så ytligt(ljusgroende) inomhus 6-8 veckor innan utplantering på friland elller i växthus i väldränerad jord. Plantera om i 8-10 cm krukor när plantorna är stora nog att hantera. Håll jorden fuktig, men inte blöt. Toppa plantan om du vill ha en buskigare växt. Utplantering sker när all frostrisk är över med 30 cm mellan plantorna. Gillar full sol, men klarar även lite skugga framför allt under heta soliga dagar. Undvik starka kvävegödselmedel. De ger en kraftig växt med lite sötma. Stevia tål inte temp. under 7 gr C.
Stevia är en utmärkt krukväxt, som kan övervintra inomhus i ett ljust fönster. Föredrar rymlig kruka med väldränerad jord. Sticklingar kan tas på våren.
Groning: 7-21 dagar
Höjd: 40-80 cm.
Skörd: plocka blad på morgonen innan blomning för högsta sockerinnehåll. Färska och torkade blad är goda i sallader, såser och drycker. Torka knippen hängande i ett välventilerat utrymme skyddat från direkt sol. Torkade blad kan malas till ett pulver för vinterförvaring."
Hoppas detta kan vara till någon nytta för dig.

Vänliga hälsningar
Lena