Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad tycker sniglar om fårull??  (läst 2403 gånger)

LenaWB

• Uppland
Vad tycker sniglar om fårull??
« skrivet: 25 aug-13 kl 16:51 »
För att hålla rådjuren på avstånd tänker jag ev täckodla med fårull, men kommer jag bjuda sniglarna på kalastillvaro?
Odlar själen och allt möjligt annat på tomten o odlingslotten i Spånga, samt på fritidsstället i Roslagen.  Älskar skog o mark, vovven o ja är perversa på att plocka svamp. Gjuter betongföremål, kardar o försöker spinna ull - har inte riktigt tid att jobba men vad göra...

bokeliden

• Västergötland
SV: Vad tycker sniglar om fårull??
« Svar #1 skrivet: 25 aug-13 kl 17:56 »
Jag gav bort fårull till syrran för att lägga runt staketet, inte en snigel gick över till hennes lilla trädgård. Hon la det i en sträng, ca en decimeter bred, funkar i Fritsla....
jag är inte konsekvent, gillar inte konsekvenser....

LenaWB

• Uppland
SV: Vad tycker sniglar om fårull??
« Svar #2 skrivet: 25 aug-13 kl 19:54 »
Gudagåva alltså, låter hoppfullt!!
Odlar själen och allt möjligt annat på tomten o odlingslotten i Spånga, samt på fritidsstället i Roslagen.  Älskar skog o mark, vovven o ja är perversa på att plocka svamp. Gjuter betongföremål, kardar o försöker spinna ull - har inte riktigt tid att jobba men vad göra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser