Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vaxmellanväggar 3/4 Langstroth  (läst 4063 gånger)

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: vaxmellanväggar 3/4 Langstroth
« Svar #20 skrivet: 03 jul-13 kl 00:12 »
En till sak som trådarna gör är att centerar vax kakan i mitten, om den hamnar snett kan det blir så att den ena sidan blir väldigt djup, och den andra sidan väldigt grunt, det som händer är att bina kan lägga egg i den djupa sidan men den grunda sidan blir obrukbar för yngel.
Detta gör att samhället optimeras inte och bina slösar energi när de ska värma yngel klotet som är ojämn fördelad  :(

mvh Edward  :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Dela detta:

* Inloggade just nu

387 gäster, 1 användare
torpjens

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser