Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  2 yngellådor  (läst 948 gånger)

gothe68

• Dalarna
2 yngellådor
« skrivet: 29 maj-13 kl 19:58 »
Om man sätter en skattlåda på yngelrumet och sedan ett yngelrum till skall man då ha Flusteringång både i botten och i övre lådan ::)

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
SV: 2 yngellådor
« Svar #1 skrivet: 29 maj-13 kl 20:45 »
Hur menar du? Var ska drottningen vara?

gothe68

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 30 maj-13 kl 07:54 »
Tvådrottningssystem alltså en kärring på vind och en i källarn 8)

asmir

• -
« Svar #3 skrivet: 30 maj-13 kl 13:42 »
Då är det bra om drönarna kan komma ut ur bägge yngelrum. Men jag undrar om inte nån av dina kärringar får för sig att svärma när du har dem i samma låda.

gothe68

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 30 maj-13 kl 18:52 »
Jag har nog varit lite otydlig,så här menar jag.
Först en botten som alltid sen en låda LN yngelrum med spärrgaller , sen en HLS skattlåda med spärrgaller och eventuellt en låda LN yngelrum sen kan man väl plocka på fler skattlådor alltså en drottning i varje yngelrum.

Nybörjare biodling

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 30 maj-13 kl 20:34 »
Måste bara fråga, vad vinner man på detta?

Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser