För att minimera antalet slutfåror och få ett jämnt fält skulle jag göra så här. Vi utgår från vägen i nerkant, och plöjer parallellt med den.
Du börjar med att rita upp en markering runt hela fältet, förslagsvis 8 -10 meter in från kanten. Försök få den på samma avstånd från kanten överallt. Gör bara en grund fåra med sista skäret. ( lång toppstång). Det är det röda strecket på bilden.
Med samma inställning gör du sen två öppningsfåror till ryggar, det är de breda strecken på bilden, Grön, och Gul.
Se till att få dom parallellt med vägen, och varandra!
Sen ställer du om plogen och gör klart en rygg, förslagsvis den längst från vägen

( grön )
Sen plöjer du det området runt den gröna ryggen tills du når kanten i uppeänden av kortet.
Då tar du ryggen närmast vägen, ( gul ) och kör runt den. Min tanke där var att den ryggen ska ligga mitt emellan vägen och den där utbuktningen på åkerkanten, så när du har plöjt så du är framme vid markeringen utmed vägen, så ska du också vara framme vid den där utbuktningen.
Sist kör du området mellan dessa båda plöjda delar, ( brunt område ) Och får en slutfåra i mitten på det bruna området.
Allra sist plöjer du vändtegen runt hela fältet, och eftersom det nu finns två fåror att börja med ( närmast vägen, och i uppekanten ) så plöjer du den inåt.
Glasklart!