Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var kan man ha höns?  (läst 3505 gånger)

Ägghuvudet

• Halland
Var kan man ha höns?
« skrivet: 01 maj-13 kl 10:54 »
Hej! Jag är så fast i höns!
Jag har länge drömt om att någon gång få ha höns... Men det är ju lite svårt om man bor i lägenhet  :(
Jag funderar på om det finns nått koloni område eller så som man kan ha höns på? Eller andra tips?

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
SV: Var kan man ha höns?
« Svar #1 skrivet: 01 maj-13 kl 10:57 »
På vissa koloniområden är det tillåtet att ha djur, vanligast att folk har kaniner, duvor eller höns.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Krågedal

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 02 maj-13 kl 06:30 »
nu vet inte jag vart du bor, men kanske hyra ett torp eller köpa ett torp ute på landet, o där kunna ha höns? eller så se till o flytta ut på landet.... hade jag vetat att det var så roligt med höns hade jag flyttat till landet tidigare....
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

sonja på slätten

• Halland
« Svar #3 skrivet: 02 maj-13 kl 08:26 »
Var i Halland bor du?
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Ägghuvudet

• Halland
« Svar #4 skrivet: 02 maj-13 kl 10:39 »
Jag bor i halmstad =)

sonja på slätten

• Halland
« Svar #5 skrivet: 02 maj-13 kl 12:45 »
Jag vet inte om den fortfarande finns kvar,  men förut fanns en duvkoloni, där många även hade höns, vid Fyllebro,  på vägen till  dåvarande Brukshundklubben.
För övrigt är du välkommen till mig att se mina nykläckta,  jättegulliga kycklingar med sina mammor,  då blir du garanterat ännu mer sugen på höns.
Du kan PM-a mig.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
« Svar #6 skrivet: 02 maj-13 kl 13:11 »
Rymmer du en kaninbur modell större på balkongen så kan du ha några dvärg hönor..
De bör ha minst 2 kvadrat och värmelampa på vintern.. alt mindre isolerad del som de kan värma upp..
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #7 skrivet: 02 maj-13 kl 13:38 »
Eller satsa på vaktlar istället!
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Ägghuvudet

• Halland
« Svar #8 skrivet: 02 maj-13 kl 13:56 »
De finns fortfarande kvar i fyllebro :) Jag har googlat och letat på internet, men hittar inte nån person att kontakta eller så. Åhh vad roligt med små kycklingar! Grattis! :D
Jag har faktiskt funderat på kinesiska dvärgvaktlar, de går ju bra att ha inne :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

418 gäster, 2 användare
gorlan, Mårten Falk

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser