Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hova bator tempratur  (läst 712 gånger)

Jenyac

• Halland
    • Jenyene Jenya
Hova bator tempratur
« skrivet: 27 apr-13 kl 17:37 »
Hejsan!
Jag har precis fått hem min Hova bator och håller på att försöka få till temperaturen. jag har i termometern som kom med makinen och den visar 104 medans min kökstermometer samtidigt visar 36. jag hade även i en annan termometer som visade samma som kokstermometern. jag hade hade litet på de två som visade lika om inte det inte gick att få upp makinen till mer än 37 grader innan det inte går att vrida mer.

Jag behöver få i mina ägg nu och vet verkligen inte hur jag ska te mej för att få till det!
skulle nu termometern som kommer med stämma så lägger jag in äggen i 40 grader. så jag borde kanske lite på den som följde med. för om den inte funkar så är det ju dumt att de skickar med den liksom.
jag har lagt den på en toarulle så den kommi i jämnhöjd med var äggen skulle hamna.
[Happiness is not a destination, It´s a way of life]

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Hova bator tempratur
« Svar #1 skrivet: 27 apr-13 kl 17:40 »
Jämför termometern med en febertermometer, de brukar vara ganska exakta i det temperaturintervallet. Stoppa båda i armhålan, eller munnen, eller i ett glas vatten som håller ca 37 grader, så ser du om de visar samma.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Jenyac

• Halland
    • Jenyene Jenya
« Svar #2 skrivet: 01 maj-13 kl 09:18 »
Tack för din hjälp! Gjorde som du sade och det visade sej att den som följde med visade "fel" med tvp grader nästan hela tiden. medans de andra två  följde med varandra hela tiden.
[Happiness is not a destination, It´s a way of life]

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 01 maj-13 kl 13:14 »
Vad bra, då ska du förhoppningsvis kunna få en bra kläckning. Tänk på att inte placera kläckaren i solljus, då kan temperaturen variera kraftigt. Inne i ett rum med jämn temperatur är det bästa stället.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser