Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Värmelampans placering? Snabba svar=)  (läst 926 gånger)

tottizen

• Västergötland
Värmelampans placering? Snabba svar=)
« skrivet: 06 apr-13 kl 08:47 »
Hej.

Mitt hus är 2m x 1,2 m och 105 högt. Jag har två silkes och idag ska jag hämta 2 brahmabebisar. dessa behöver naturligtvis en värmelampa. Var placerar jag den bäst? dörren är i mitten på långsidan, mat och vatten rakt fram, till vänser pinnar och bräda, och till höger sover de, men massa hö. (jag har inte byggt några värpreden än då de inte börjat värpa, silkisarna är födda i oktober). VAR ska jag placera lampan? Antar i mitten, eller till höger, eller borde jag ta bort pinnen och brädan så de kan välja om de vill sova i värme eller andra huset.

hur ser man till att det inte blir för varmt? eller detta kanske inte är ett problem?

Tack för hjälpen=)

LasseDalom

• -
SV: Värmelampans placering? Snabba svar=)
« Svar #1 skrivet: 06 apr-13 kl 09:39 »
I mitten. När de är små så ligger de under lampan. Sätt den inte för nära golvet då det finns en brandfara. Du märker på kycklingarna om det är för varmt eller för kallt. Är lampan för högt uppe så ligger de mitt under, är det för varmt så ligger de ute på sidan. Är kycklingarna riktigt små så skulle jag ta en pallram så att de inte virrar bort sig från värmen, men det gäller nog bara när de är yngre än en vecka.

Dela detta:

* Inloggade just nu

481 gäster, 4 användare (1 dolda)
Radar, Be, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser