Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Överlever kycklingen?  (läst 699 gånger)

Svensanna

  • Inlägg: 26
    • Dalarna
Överlever kycklingen?
« skrivet: 05 apr-13 kl 21:10 »
Jag lyckades skämma en 5 veckors gammal kyckling under ladan ikväll när jag skulle ta in dem. Den kommer inte ut igen. Tror ni den överlever ensam när det är ca -4 grader på nätterna? Det blir nog inte minus under ladan.

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Överlever kycklingen?
« Svar #1 skrivet: 05 apr-13 kl 21:12 »
Kan du inte få en lång pinne bakom den, och fösa fram den så att du kan fånga den? Det brukar gå när det är mörkt.

Troligen överlever den inte natten ensam, tyvärr.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Svensanna

  • Inlägg: 26
    • Dalarna
SV: Överlever kycklingen?
« Svar #2 skrivet: 05 apr-13 kl 21:53 »
Jag ser den inte ens... Det är mina första naturruvade kycklingar och jag var inte beredd att hon skulle överge dem så snart. Mitt på dan var de ute fritt i trädgården och hon och tuppen turades om att sköta kycklingarna. Så helt plötsligt gick hon in och hoppade upp på sittpinnen. Tre fick jag tag på och satte in men en hann smita under ladan. Vi får se hur det går. Ska ut igen om en stund med ficklampa.

karsan

  • Inlägg: 1905
    • Södermanland
SV: Överlever kycklingen?
« Svar #3 skrivet: 06 apr-13 kl 17:49 »
Hur gick det?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

393 gäster, 2 användare (1 dolda)
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser