Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken Kläckningsmaskin är bäst för ca 1500kr  (läst 1413 gånger)

Woofergas

• Skåne
Vilken Kläckningsmaskin är bäst för ca 1500kr
« skrivet: 03 apr-13 kl 09:09 »
Hejsan :)

Går och funderar på en Kläckningsmaskin till höns mm. Men det verkar vara en djungel..
Jag vill ju ha en så bra så möjligt, och en som är enkel att använda.. (Helautomatisk)

Hoppas på tips
Mvh Kristian :)

Xoot

• Gäst
SV: Vilken Kläckningsmaskin är bäst för ca 1500kr
« Svar #1 skrivet: 03 apr-13 kl 19:33 »
Bor du uppåt i skåne så kan du kläcka hos mig vid intresse. :)
Annars är det inte mycket i budget tyvärr, men då skulle jag säga att du ska köpa en beg. kläckare.

Då slipper du köpa den billigaste och kanske sämsta på marknaden.
Kan ju vara bättre att köpa en beg. med fina recensioner. :)

Hur många ägg vill du att den ska rymma?
Finns ju kläckare som tar runt 6.stycken hönsägg till oändligt.

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
« Svar #2 skrivet: 03 apr-13 kl 20:20 »
Lägg till 1000 kr så får du en kanonkläckare! Covatutto 24 på Högberga. Helt kanon, verkligen min favorit. Den rymmer ca 24 hönsägg. Den är helautomatisk.
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

Ek

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 03 apr-13 kl 20:47 »
För 1500 får du 10 kindahönor tar ca 130 ägg Helautomatiska. ;D

BELLAS LANTLIV

• Lever livet på landet med sambo, hund och höns.
    • Gästrikland
    • Bellas lantliv
« Svar #4 skrivet: 03 apr-13 kl 21:35 »
Jag har en king suro som tar 20 hönsägg.
Vi köpte den för strax under 2000 kr, köper du den från england kan det bli billigare, värt att kolla upp.
Jag är nöjd med den än så länge har den fungerat bra.

Kanin-Eva

• Dalarna
« Svar #5 skrivet: 03 apr-13 kl 22:11 »
Kolla att köpa från England. Jag fick i förra veckan hem min nya kläckare köpt på ebay. En sådan här modell (http://www.ebay.co.uk/itm/AUTOMATIC-EGG-INCUBATOR-CHICKEN-INCUBATOR-POULTRY-HATCHER-INCUBATORS-CANDLER-/271130193686?pt=UK_Pet_Supplies_Poultry&hash=item3f209e6f16) men den jag köpte var någon tia billigare. Pris inkl frakt 145 pund. Den kom på mindre än en vecka. Jag har hittills bara testkört den utan några ägg men den verkar hålla temp och fuktighet bra.
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

octavianus

• Uppland
« Svar #6 skrivet: 03 apr-13 kl 22:34 »
Kolla att köpa från England. Jag fick i förra veckan hem min nya kläckare köpt på ebay. En sådan här modell (http://www.ebay.co.uk/itm/AUTOMATIC-EGG-INCUBATOR-CHICKEN-INCUBATOR-POULTRY-HATCHER-INCUBATORS-CANDLER-/271130193686?pt=UK_Pet_Supplies_Poultry&hash=item3f209e6f16) men den jag köpte var någon tia billigare. Pris inkl frakt 145 pund. Den kom på mindre än en vecka. Jag har hittills bara testkört den utan några ägg men den verkar hålla temp och fuktighet bra.

Jag har precis som du också beställt en sådan, fast från en annan säljare. Fick den idag, och har bara provkört den ännu, men verkar fin.

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #7 skrivet: 04 apr-13 kl 16:33 »
För 1500 får du 10 kindahönor tar ca 130 ägg Helautomatiska. ;D
:-) stämmer precis

Dela detta:

* Inloggade just nu

566 gäster, 1 användare
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser