Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kycklingarna flämtar!  (läst 1264 gånger)

Tomtabacken

• Västergötland
Kycklingarna flämtar!
« skrivet: 01 apr-13 kl 20:36 »
Är mitt uppe i ett kläck och ungefär hälften är ute, men dom flämtar så, och jag blir orolig att dom törstar ihjäl! Ska jag snabbt öppna och flytta dom?

Xoot

• Gäst
SV: Kycklingarna flämtar!
« Svar #1 skrivet: 01 apr-13 kl 20:40 »
Flämtar?
Det är inte så att du har för varmt?

Mina flämtade igår när tempen flög upp på 48grader lite tillfälligt.

Tomtabacken

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 01 apr-13 kl 20:45 »
Den ligger på 38.1

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 02 apr-13 kl 11:27 »
Mina har också flämtat i runt 38 grader. Jag brukar sänka tempen lite när de flesta kläckts och det är som fuktigast.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

572 gäster, 1 användare
Lagge76

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser