Tack för era svar!
Som det ser ut nu är tanken att gjuta "upp" 5 eller 10 cm över den del av golvet där stallgång och två boxar ska vara. Det finns i stort sett inga raka linjer i vår ladugård. Däremot så är betongen hel och osprucken där vi vill jämna ut den. Tyvärr så är betongplattan gjuten först och sedan väggarna murade på det, som jag förstått det är det svårt att bila ner ett sånt golv utan att ha sönder det väggarna står på.
Finns ett annat ställe i ladugården där det låter som att det är ihåligt under. Där kommer vi inte göra något nu, men kan man göra så enkelet som att öppna upp där det är ihåligt och fylla upp utrymmet med betong?
Vi har ingen stor budget, så vi tänkte börja med att jämna ut golvet på de dryga 36 kvm hästarna ska vistas på. Sen tar vi ner innertaket så får vi se hur det ser ut därifrån. Takbjälkarna ser fina nog att kunna återanvändas, men säger inget förrän vi tagit ner det och ser hur det ser ut...
Det handlar om ett att få ett ok stall till mina två hobbyhästar som går på lösdrift. För att kunna ställa in dem och känna att det är hästvänligt, säkert och för min egen bekvämlighets skull kunna ha lite varmare än minus 30 grader att sköta häst i på vintern