Har testkört med tunnor sen kaninerna kom hit i helgen.. Ingen kondens än så länge.. Byggde idag en lite mer färdig prototyp med lucka på framsidan etc.. Ska ut och mata dom så jag försöker mig på att knäppa några bilder...

Tillägg:
Så, nu var jag ute och tog kort.. Problemet är att jag fått med mig fel kamera-till-dator sladd från exet, så det blir inga bilder just idag *grr*
Men iallafall..
Tunnan jag "byggt" har en lucka i själva tunnöppningen med ingångshålet i.. Luckan sitter med gångjärn i en bräda jag formsågade och skruvade fast i överkant på öppningen.. En likadan halvmåne sitter i nederkant på tunnans öppning, som förstyvning och för att jag ska kunna sätta dit en låsanordning.. 2 hål på botten av det som är det färdiga huset (ca: 1 cm dia), och ett ventilationshål i bakväggen (det som är tunnans egentliga botten) på ett par cm ungefär.. Ful som stryk blev den, men jag får väl skylla på att jag har feber och känner mig riktigt vissen, så det är ett sk. fuskbygge av rang

Hela rasket är uppfluget på en lastpall för att slippa lite markkyla, och när jag stoppade in den i boxen så var kaninerna snabba på att kolla in vad det var för ny konstruktion som fanns att leka med
Lite generellt verkar kaninerna ta det hela med ro och trivs i sina plasthus.. Enda abret för dom är väl att det inte vill sig att klamra sig kvar på taket när man hoppar upp för att kolla in omgivningarna lite bättre