Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönor och tuppar i varsin grupp  (läst 740 gånger)

Oskar 123

• Dalsland
Hönor och tuppar i varsin grupp
« skrivet: 14 mar-13 kl 19:11 »
Kan man ha hönor i en grupp och tuppar i en och sätta ihop en tupp+4 hönor i en avelsgrupp när man ville ha rasrent.slåss tupparna mot varandra då? Tänkte ha 2-3 tuppar i en box
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Oskar 123

• Dalsland
Hönor och tuppar för sig
« Svar #1 skrivet: 14 mar-13 kl 19:25 »
Kan man ha hönor och tuppar i varsina grupper? Så släpper man ihop några hönor och 1 tupp i en avelsbox när man vill ha rasrent.
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
SV: Hönor och tuppar för sig
« Svar #2 skrivet: 15 mar-13 kl 14:04 »
Det går jättebra.. fast jag har alltid tuppar hos hönsen..
Valde den tupp som hör ihop med de höns som har ägg i avvikande färg (hos mej maraner)..
Och sen går resterande tuppar i "cockpitt"..

Skiftar ut hönor till respektive tupp när jag avlar rasrent..

(maranerna är alltid rasrena..  ;D)
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Dela detta:

* Inloggade just nu

493 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser