Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  3 extra ägg i kläckren som egentligen inte får plats?  (läst 2781 gånger)

Smajsan

• -
SV: 3 extra ägg i kläckren som egentligen inte får plats?
« Svar #20 skrivet: 30 mar-13 kl 13:42 »
*nyfiken* Hur har det gått med kläcket?
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

prinsessansviskon

• Värmland
« Svar #21 skrivet: 01 apr-13 kl 09:46 »
Och man bör vara extra noga med att kolla varannan-vartredje dag att alla ägg är friska, annars riskerar man att ha ihjäl kycklingar i onödan.
Hur ser man om ett ägg inte är friskt så att man kan ta bort det innan det blir en kyckling?

Alexn72

• Skåne
« Svar #22 skrivet: 01 apr-13 kl 10:00 »
dvs om kycklingen dött är kycklingen levande är allt bra
Finns karta på hur äggen ska se ut under de olika tidsperioderna, är man tveksam så sparar man ägget och ser om det utvecklas vidare .

Terese

• Gårdsmor, nu mera mor på riktigt!
    • Ångermanland
    • Min Blogg!
« Svar #23 skrivet: 01 apr-13 kl 11:14 »
Jag har läst någon stans att om man kan se blodkärl i kanten så lever kycklingen. Men jag har inte blivit tillräckligt säker på min lysning att jag vågar sortera bort på det. Det är nog bara träna som gäller för att lära sig :)
Ett stycke Gårdsmor som numera är mor på riktigt!

http://gardsmor.blogspot.se/

Dela detta:

* Inloggade just nu

426 gäster, 1 användare
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser