Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Motorsågsmotorer.  (läst 1311 gånger)

Fraams Palsing

• Gäst
Motorsågsmotorer.
« skrivet: 31 jan-13 kl 22:03 »
Jag behöver en eller flera motorsågsmotorer för "annat" ändamål. Är det lönt att anstränga sig och kontakta tillverkare av motorsågar för att höra om de säljer enbart motorer, eller tycker ni att det är lika bra att köpa kompletta sågar och demontera? (det rör sig bara om ett par motorer)

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Motorsågsmotorer.
« Svar #1 skrivet: 31 jan-13 kl 22:18 »
Om det är fabriksnya motorer du behöver så är nog det billigaste att köpa några kompletta motorsågar av lågprismärke. Då kan du köpa en eller ett par extra för att kunna hålla med reservdelar.

W. B

• Danmark
« Svar #2 skrivet: 31 jan-13 kl 22:20 »
Jag behöver en eller flera motorsågsmotorer för "annat" ändamål. Är det lönt att anstränga sig och kontakta tillverkare av motorsågar för att höra om de säljer enbart motorer, eller tycker ni att det är lika bra att köpa kompletta sågar och demontera? (det rör sig bara om ett par motorer)

Vad ska du använda motorerna till? Att köpa lite slitna motorsågar att demontera borde inte vara dyrt.
Go with your love to the fields. Lie down in the shade.
Rest your head in her lap.
Swear allegiance to what is nighest your thoughts.

Neon Knight

• -
« Svar #3 skrivet: 01 feb-13 kl 07:06 »
Jag skulle gå till Jula och köpa ett par Meec.

Vad skall det bli?

KjellX

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 01 feb-13 kl 07:42 »
Åxo nyfiken  :P

arwid

• Norrbotten
« Svar #5 skrivet: 01 feb-13 kl 11:18 »
Ta kontakt med ett företag som säljer röjsågar, motorsågar och är mer inriktade mot skogsvård de har ofta en service/verkstad också de kan säkert köpa in motorer åt dig. Titta på t.ex. husqvarnas eller stihl:s hemsida där finns det listor på återförsäljare över landet.

Är du inne på att köpa begagnade saker kan du testa att leta på blocket eller tradera. 

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 01 feb-13 kl 11:32 »
Gissningsvis, så tror jag att ett ganska bra sätt är att köpa renoverade proffssågar och ta motorerna från dessa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

523 gäster, 2 användare
RickardR, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser