Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gratis spinnkurs  (läst 11656 gånger)

Prinsessan

• Västergötland
SV: Gratis spinnkurs
« Svar #80 skrivet: 22 feb-13 kl 10:06 »
Tar med grönsaksbiffar.  :)

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
« Svar #81 skrivet: 22 feb-13 kl 10:39 »
Ja, då börjar det bli dags.  Här kommer en liten vägbeskrivning i Hålanda:   när ni kommit till Hålanda Kyrka så är det den lilla gården som ligger på samma sida som kyrkan strax söderom. Det är ett grått hus med en röd verkstadsbyggnad bredvid.  Lätt som en plätt  ;D
Behöver ni vägbeskrivning ifrån längre avstånd så ring mig gärna 0704-925056

Det ska bli väldigt roligt att träffa alla så kör nu försiktigt så att vi ses i morgon.  /Ingela

Beisla

• Västergötland
« Svar #82 skrivet: 22 feb-13 kl 12:57 »
Nu har jag gått igenom tråden men hittar ingen tid, när ungefär ska vi träffas?

Plus att jag är en gottegris och helt fräckt undrar om det är nån som gör nån efterrätt eller nåt i den stilen??  :P
Bor tillsammans med en amstaff, katter, getter, barn, kaniner, man, bin.

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
« Svar #83 skrivet: 22 feb-13 kl 13:46 »
Dåså!  Då bokar vi 23 februari och jag föreslår att vi börjar kl 10.00 och håller på så länge som vi har lust. Det tar nog hela dagen.

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
« Svar #84 skrivet: 22 feb-13 kl 13:47 »
Jag har frukost + kaka när ni kommer och Karen skulle ta med sig fikabröd till alla.  Men någon särskild efterrätt finns nog inte som det ser ut idag.

Hantverksmora

• Småland
« Svar #85 skrivet: 22 feb-13 kl 17:38 »
Nettus!! Vill du att vi plockar upp dig i Borås så ring!! Hantverksmora 0738004795

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
« Svar #86 skrivet: 22 feb-13 kl 19:31 »
Oalternativa Eva tar också med sig fikabröd!
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Beisla

• Västergötland
« Svar #87 skrivet: 22 feb-13 kl 20:56 »
Åh va bra! Både tid och fika bröd!!  ;D Den som efterlyser skall få ! (gammalt djungelordspråk...)

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
« Svar #88 skrivet: 23 feb-13 kl 21:20 »
Haft en jättetrevlig dag med massa nya bekanta, .MASSOR med god mat, nya kunskaper och lite oväntat lite grisförsäljning. Åsså blev jag av med en tupp det sista jag gjorde! Vllken fantastiskt dag! Tack alla inblandade! 
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

praline1

• 100%bondmora med djur
    • Småland
« Svar #89 skrivet: 24 feb-13 kl 08:39 »
Tack för en jätte rolig dag rolig god och lärorik och så roligt att träffas i levande livet
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

Beisla

• Västergötland
« Svar #90 skrivet: 24 feb-13 kl 09:23 »
Igår var det: Trevligt, lärorikt och mättande! Tack alla!!

Det vi pratade om som jag sprayar på kattpiss och madrasser när barnen kissat och annat som luktar päck är: [url=http://www.tsgbiomiljo.se/Produkt_luktborttagare.html]http://www.tsgbiomiljo.se/Produkt_luktborttagare.html[/url]

Överraskningen min man höll på med hemma, som jag i min enfald trodde var stomresning på mina nya kaninburar. Eller åtminstone hoppades på att det var. Det var i själva verket - jag kunde inte låtsas att jag blev glad - en ny skrivare/scanner/kopiator... :-\  Vår gamla skrivare funkade ju! Iaf med bara gråskaleutskrifter. Den nya har en flashig liten ruta med touch-display, jippie.

Ann i Josuas

• fd ansu002
    • Västergötland
« Svar #91 skrivet: 24 feb-13 kl 11:45 »
Tack för en jätterolig dag ! Kram till alla medverkande från Ann

Prinsessan

• Västergötland
« Svar #92 skrivet: 24 feb-13 kl 13:27 »
Tack för en fantastisk dag! Mycket av både mat och kunskap!  :D

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #93 skrivet: 24 feb-13 kl 16:41 »
Kul att ni hade kul! Tyvärr kunde jag inte ta mig till Borås  :( Men som sagt, hoppas det blir nåt nytt tillfälle!
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

svartorkidee

• Västergötland
« Svar #94 skrivet: 24 feb-13 kl 16:58 »
Tack så mycket för en super trevlig dag!!!  ;D Å nu har ja införskaffat i en spinnrock så nu jäklar ska de spinnas!! ..om ja får tag på lite ull först bara :P Å tack för fina tuppen Nilsegårn!

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
« Svar #95 skrivet: 24 feb-13 kl 18:51 »
Beisla: det var ju en kul överaskning...:P men du vet ju hur han bör straffas!! :)):)):))

Svart orkidée: tyckte hönorna om den unga förmågan?

svartorkidee

• Västergötland
« Svar #96 skrivet: 24 feb-13 kl 20:44 »
nilsegårn: hehe, nja.. dom har vant sej nu men i börjar så var de gamla hönorna inte så tacksama precis..  :P

vilda.wilma

• Västergötland
    • Andhämtning
« Svar #97 skrivet: 24 feb-13 kl 21:50 »
Jag instämmer... tack för en mycket givande dag med trevligt sällskap, god mat (mycket mat)! Inspirerande att träffa andra likasinnade :-)
Vi kanske möts igen... på en tovningskurs? Nu ska jag få fixat min spinnrock och sedan är det dags att dra igång med att spinna, när fåren blivit klippta.

Kram till er alla från Gunilla
Jag lever ett enkelt och fritt liv på landet i balans & harmoni med djur & natur. www.andhämtning.se

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
« Svar #98 skrivet: 25 feb-13 kl 08:56 »
Tack för att ni kom allihop och jag hoppas att ni känner att ni klarar av att spinna ett härligt garn till en STOOR varm tröja (det kommer att gå fortare och lättare när alla vi andra inte pratar och stör).

Har ni vägarna förbi så är det bara att komma in, jag är ju oftast hemma och jobbar. Annars så kanske det blir ytterligare kurser framöver.

Det var mycket roligt att få träffa er allihop och tack för allt gott ni bar med er hit. Den som inte blev mätt får skylla sig själv  :D

Hoppas ni får en härlig vår och en bra sommar med mycket växtlighet och inga sniglar.

/Ingela

Prinsessan

• Västergötland
« Svar #99 skrivet: 25 feb-13 kl 10:26 »
 :D Känner att jag behärskar sländan ganska bra nu! Kommer mer än gärna på kommande kurser! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser