Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag Ramstalund söndag 12 Maj 2013  (läst 12155 gånger)

Issapissa

• Uppland
SV: Hönsbytardag Ramstalund söndag 12 Maj 2013
« Svar #20 skrivet: 26 mar-13 kl 08:45 »
Jag söker efter avelsägg från silversvartbandad brahma!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #21 skrivet: 03 apr-13 kl 20:09 »
Jag kommer!
Tar med djur + plantor smycken ägg mm mm
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Nice

• Uppland
« Svar #22 skrivet: 04 apr-13 kl 15:08 »
Jag behöver ström till värmelampan om det går bra? Kommer ha med kycklingar av Brahma, Welsumer o blandras.  :D
Bor på en gård med sambo,2 border collies,får,katter och höns

Husfrun

• Uppland
« Svar #23 skrivet: 04 apr-13 kl 18:30 »
Alla ni som behöver ström? ta ett bord på altanen så fixar vi det! :) jag söker isbarägg, gärna mörkgröna (mina som jag har lägger ganska ljusa ägg..) och gärna kopparmaranägg! har någon plantor av perenner eller andra tåliga trädgårdsväxter så blir jag glad!

Husfrun

• Uppland
« Svar #24 skrivet: 04 apr-13 kl 18:33 »
Glömde skriva..om ni behöver bord eller har särskilda önskemål, t.ex. behöver ström eller har andra saker än djur att sälja och vill stå inomhus så boka bord (gärna på mailen hesselanna@gmail.com ) annars är det bara att komma utan förbokning!

Teo!

• Uppland
« Svar #25 skrivet: 06 apr-13 kl 20:01 »
är väldigt nyfiken på om det finns någon som har brahma vit columbia? (RENRASIGA OCH FÄRGRENA) typ en grupp på 1 tupp och 4 hönor ??? :)
Jag är en kille på 13 år som älskar fjäderfä av alla de slag. Avlar på dvk och Lakenfelder. Har även kinesiska dv vaktlar. Hantverk och finsnickeri är även en stor hobby! MVH Teodor

fiasafsten

• Uppland
« Svar #26 skrivet: 20 apr-13 kl 08:39 »
Jag kommer, söker faveroller med ljus och lyckta, kaaan ingen vara så vänlig och kläcka fram några :-* jag betalar vad som helst....typ ;D

Nice

• Uppland
« Svar #27 skrivet: 20 apr-13 kl 21:07 »
Du har pm.  ;D
Bor på en gård med sambo,2 border collies,får,katter och höns

FruW

• Gästrikland
« Svar #28 skrivet: 23 apr-13 kl 17:40 »
Jag kommer, söker hedemorahöns och kalkoner. Någon som tänker sälja?  :)
Bor på en liten gård långt ute på landet. Höns, ankor, kalkoner, får, getter och kaniner. En odling som utökas för varje år. En dröm inom räckhåll.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #29 skrivet: 23 apr-13 kl 23:45 »
Som det ser ut nu så kommer jag ha med en massa kycklingar av Isbar araucana brahma och dv kochin+ massa kaninungar. Hemproducerat snus och öl kommer oxå med.Smycken jag själv tillverkar.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Svalängen

• Uppland
« Svar #30 skrivet: 27 apr-13 kl 08:19 »
Hej!

Är det någon som kommer ta med ägg från Faverolle och Australorp? Jag skulle vilja köpa 24 st!

Jag har kycklingar 7v av rasen Brahma om någon är intresserad? Skulle även vilja byta Brahma-tupp med någon för att få in lite nytt blod.

näshulta

• Uppland
« Svar #31 skrivet: 29 apr-13 kl 13:22 »
Hej igen

Tyvärr inga grönskaksplantor här..

Men jag kan ta med mig två st FFS ( fifty five flowery silver)  hönor som värper för fullt. Lite över året gamla.
Värper fina vita ägg.

Byter gärna mot höna som lägger riktigt gröna ägg alt mörkbruna ägg. Eller varför inte gula ägg!  :P

Alt orpington eller en riktigt bra ruvhöna. ( mina bara vääägrar trots att jag har ett par silkeshöns )

Har även en brun silkestupp och två blandrastuppar ( den ena 25%brahma 75% isbar ) och den andra.... eh mollbergs blandning  ;D. Som jag kan tänka mig att skänka bort om intersse finns.

Men jag bor en bit ifrån så jag tar inte med mig om inte intresse finns...

mvh Gabbi

Issapissa

• Uppland
« Svar #32 skrivet: 29 apr-13 kl 16:23 »
Hej!

Är det någon som kommer ta med ägg från Faverolle och Australorp? Jag skulle vilja köpa 24 st!

Jag har kycklingar 7v av rasen Brahma om någon är intresserad? Skulle även vilja byta Brahma-tupp med någon för att få in lite nytt blod.

Vilken färg är det på kycklingarna?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #33 skrivet: 30 apr-13 kl 09:32 »
Hej!

Jag har en brahma tupp. Vilken färg har du? Ålder?

jasmine83

• Uppland
« Svar #34 skrivet: 30 apr-13 kl 10:18 »
Vi kommer ha med oss lite blandras höns och en friserad tupp. Kan även ta med myskisar vid intresse. Har en blå/grå hane som även kan få med sig några tjejer isf. För att dom ska slippa få åka fram och tillbaka så tar jag bara med dom vid intresse så pm:a mig i så fall. Hönsen följer med i viket fall ;)
« Senast ändrad: 30 apr-13 kl 10:26 av jasmine83 »
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

jasmine83

• Uppland
« Svar #35 skrivet: 30 apr-13 kl 10:27 »
Intresserad av Dv silkes. Nån som ska ha med sig?
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #36 skrivet: 01 maj-13 kl 07:33 »
Min mamma skulle vilja boka ett bord. =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #37 skrivet: 01 maj-13 kl 10:55 »
Hej igen

Tyvärr inga grönskaksplantor här..

Men jag kan ta med mig två st FFS ( fifty five flowery silver)  hönor som värper för fullt. Lite över året gamla.
Värper fina vita ägg.

Byter gärna mot höna som lägger riktigt gröna ägg alt mörkbruna ägg. Eller varför inte gula ägg!  :P

Alt orpington eller en riktigt bra ruvhöna. ( mina bara vääägrar trots att jag har ett par silkeshöns )

Har även en brun silkestupp och två blandrastuppar ( den ena 25%brahma 75% isbar ) och den andra.... eh mollbergs blandning  ;D. Som jag kan tänka mig att skänka bort om intersse finns.

Men jag bor en bit ifrån så jag tar inte med mig om inte intresse finns...

mvh Gabbi
Jag tar gärna emot dina tuppar , dom kan få gå med mina värphöns.

inanna

« Svar #38 skrivet: 01 maj-13 kl 23:31 »
Jag kommer!
Vill gärna ha plats (tar med mig bord) inomhus. Jag säljer hemkokt Linoljesåpa och Ekologisk rapssåpa och etiketterna blir förstörda om de blir våta... Lite fet och fin handgjord tvål som luktar gott  tar jag nog också med mig.
Jag tänker äntligen skaffa höns och vill ha några som redan värper. Måste kolla runt lite vilka sorter som passar mig och vad som erbjuds här i tråden. En bra och trevlig tupp behöver jag också som kan varna för räv.
Vad det ska bli trevligt, gläder mig mycket!!   :)

dintan

• Uppland
« Svar #39 skrivet: 02 maj-13 kl 08:17 »
Okej, här kommer förmodligen den här trådens mest korkade fråga... Vi har tänkt att handla höns den 12:e men hur ska man frakta hem dom? Trälådor, kattburar? Ja, som Ni förstår har jag inte haft höns förut :-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

701 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser