......
Jag vill gärna ha varje frö för sig, så att det blir lätt att dela plantorna sen när de ska skolas om. Mina klumpiga händer har gärna sönder de små liven annars. Har inget tidningspapper längre, så några krukor med krukmakare blir det inte. Tips på vad jag kan använda istället?
......
Att komma över ett par tidningar kan ju inte vara omöjligt, de flesta människor skulle gärna slippa att bära iväg dem till återvinningen.
Håller med om att det är bra att ha plantorna separerade. Stor risk annars att dom växer ihop (antar jag) om man slarvar och dröjer

med omplanteringen.
Underbevattning är en sak man bör fundera på om man vill slippa stå och skvätta vatten på 100-tals småplantor. Brickor av nåt slag kanske man kan hitta, i gömmorna eller på loppis, plastbackar typ "champinjonlådor" kan man klä med lite byggplast invändigt så kan man vattna underifrån och alla får vatten. Man kan också göra om ett helt bord till bricka, med en list runt kanten och plast på. Se bara till att det är 100% i våg, annars hamnar allt vatten på en sida...
Lösgodislådor är också bra, som sålådor eller om man tejpar ihop två som med ett gångjärn så har man ett utmärkt minidrivhus.
Har man kaffeautomat på jobbet brukar man kunna "rädda" 1000-tals knappt begagnade kaffemuggar. Funkar bra som förkultiveringskrukor. Bränn några hål i botten med en lödkolv eller liknande för dränering/vattning.