Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  löss hos höns  (läst 1093 gånger)

anna_82

• Småland
löss hos höns
« skrivet: 14 jan-13 kl 13:24 »
vad ska man använda då man misstänker man har löss hos hönsen något som är lätt å hanskas med har många höns. mvh

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: löss hos höns
« Svar #1 skrivet: 14 jan-13 kl 20:08 »
Om man misstänker att man har ohyra är det bra att börja med att kolla upp om det faktiskt är så och vad det är för typ av ohyra. Loppor, löss, fjäderätare och röda hönskvalster har olika levnadscykler och olika behandlingar fungerar olika bra/dåligt beroende på vilken sorts ohyra man har.

Ska man till att behandla och vill göra det enkelt för sig är en bra början att behandla mot rätt typ av ohyra  ;)

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

AnGu

• Skåne
    • Annas lantliga liv - blogg
SV: löss hos höns
« Svar #2 skrivet: 22 jan-13 kl 17:36 »
Om man misstänker att man har ohyra är det bra att börja med att kolla upp om det faktiskt är så och vad det är för typ av ohyra. Loppor, löss, fjäderätare och röda hönskvalster har olika levnadscykler och olika behandlingar fungerar olika bra/dåligt beroende på vilken sorts ohyra man har.

Ska man till att behandla och vill göra det enkelt för sig är en bra början att behandla mot rätt typ av ohyra  ;)

Lina du hade rätt, där var löss hos min Isbar tupp och även hönorna, vad behandlar jag med?

Dela detta:

* Inloggade just nu

508 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser