Hej. kan berätta lite om varför för mig var det. Jag gillar djur, bor numera på landet (eget hus) har nu hund, katt, höns, kaniner och akvariefiskar. Sen vi flyttade ut på landet hade med oss hund och katt, gjorde hönshus och tillhörande gård skaffade höns, Kindahöns med egen genbank, läste om andra djur, tycker om tanken med bevarande av gamla svenska raser. Tänkte först hjälpa mellerudkaninen men de (var) svåra att få tag på, då fick det bli Gotlandskanin, då de äter "det som enklast finns" hö, gräs, vatten, färska grenar, grönsaker, bröd, emellanåt. kaniner låter inte... De är bra ogräsätare, de är lugna och trevliga, (barnen kan hjälpa till) Nu vet min dotter (6år)hur det blir fler kaniner på ett naturligt sätt och även döden har hon upplevt... förra året (12) slog vi eget hö. Så det ända jag har "köpt" det är havre, men det äter hönsen också... Jag får hämta mycket rester från affären så det är gratis. Eftersom (hönsen och kaninerna) är genbanksdjur får jag bidrag, en hönsflock 800:-/år kaninpar (minst en kull per år 600:-/per år. Sen är det en viss eftertraktade raser så jag kan lätt sälja "överskottet" men lite får man arbeta o göra reklam för dem... sen ska jag lära mig på ett human sätt förkorta ev lidande och sen kunna äta dem....