Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äntligen färdiggrävt, vad nu då?  (läst 2579 gånger)

grisslan

• Skåne
Äntligen färdiggrävt, vad nu då?
« skrivet: 02 nov-12 kl 20:33 »
Så har jag grävt bort svålen, vänt jorden och plockat sten & djupa rötter vad jag hittat...  ;D

Knappt 50 kvm trädgårdsland plus 8 upphöjda odlingsbäddar är vad jag nu har i kollonin.
Kan jag ha tur att bli av med en del knäpparlarver till potatissäsongen 2013?
Hur långt ner i jorden håller dom rackarna till? Vad kan man mer göra för att bli kvitt dom?  ???
Tyvärr så är jorden lite väl lerig för potatis, men tänkte fräsa ner en del sand till våren.
Odlingsbäddarna kommer att planteras till viss del nu i närmaste tid med vitlök, dill, persilja, morot, palsternacka & någon sallad för tidig skörd nästa år.
Förslag på sorter mottages tacksamt.

Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.

kurt

SV: Äntligen färdiggrävt, vad nu då?
« Svar #1 skrivet: 03 nov-12 kl 04:00 »
Samla så mycket organiskat material du kan få tag i. Normalt brukar man gräva ned det i landet på hösten, men vill man att frosten skall bryta sönder lerig mark eller låta frosten döda övervintrade insekter så är det bättre att gräva ned det organiska materialet på våren

Dela detta:

* Inloggade just nu

688 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser