Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Foderautomater  (läst 1398 gånger)

Humla

• Närke
Foderautomater
« skrivet: 05 okt-12 kl 11:50 »
Jag måste få dela min irritation. Vad är detta med att alla tillbehör som är till lantbruksdjur är så förbaskade fula! Måste verkligen foderautomater vara i neongrönt och rött bara? Vad är det för fel på den neutrala färgskalan? Kommer inte hönsen se och hitta maten då eller? Har någon förslag på något snygg foderlösning?

Jogar

• Gäst
SV: Foderautomater
« Svar #1 skrivet: 05 okt-12 kl 12:01 »
Zink, passar det?  Jag har två olika foderautomater samt en vattenhink i zink.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #2 skrivet: 05 okt-12 kl 12:06 »
Zink håller bara en kort tid i hönsmiljö är min erfarenhet. Rostfritt eller plast ska det vara här för att hålla. Dessutom är det viktigt att de är lätta att rengöra. Så då står jag ut med att de ibland är ganska fula.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Jogar

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 05 okt-12 kl 12:20 »
Ja vattenhinken ovanför är lite meckig att rengöra men det går.

sarmob

• Höns och ankor i Göteborg
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 05 okt-12 kl 13:17 »
Vilken snygg vattenhink. Var har du köpt den?
Det kan kackla och kvacka i Hisings Backa

Humla

• Närke
« Svar #5 skrivet: 05 okt-12 kl 22:34 »
Jag tycker om zink och jag har tittat på alternativen ovan. Hinken är supersnygg men för stor tyvärr! Jag har hittat en vattenskål för hundar som är beige/vit med petflaska som jag ska prova. Den är i alla fall inte neon!

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #6 skrivet: 06 okt-12 kl 10:33 »
Jag har fått tag på stora vita foderautomater i plast av samma typ som den översta i zink längre upp i tråden, dvs sån som man hänger från taket. Köpte dem begagnade så jag vet tyvärr inte vart man hittar dem i handeln.

Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Jogar

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 06 okt-12 kl 15:39 »
Samtliga bilder som jag lade in ovan är från zoosajten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

481 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser