Vi fick bara en älling förra sommaren, hon präglades helt på hönsen. Hon trodde hon var en höna. vi skaffade en anka till..Nya ankan Greta var ifrån första stund intresserad av Anki..Men Anki ville inget ha att göra med Greta alls..Hon sprang iväg bara hon såg henne..Var livrädd, hon visste ju inte vad det där var för något?? Och allra minst förstod hon att hon själv ochså var en anka..Greta gav sig inte, och fortsatte följa efter Anki och vissade på alla sätt, att hon ville vara med Anki..Jag flyttade bort ankorna så de blev ensamma i ett häng..Det tog säkert flera veckor, nästan en månad..Men sedan dess är de oskiljbara och bästa vänner!!
Vad jag ville säga var, ge ällingen tid, det löser sig nog, ska du se..Det låter jätteposetivt att pekingankorna är intresserade av ällingen..Du kan inte ha dom allihopa ensamma någonstanns? Där ällingen INTE ser er människor och där den inte kan följa efter er? Som det är nu tror ällingen att ni är dennes föräldrar..Precis som Kung Tulle skrev, måste fostermamman ( er människor) stöta bort ällingen, så den börjar stå på egna ben..Låter brutalt..men samtidigt är det så det funkar ute i naturen..lycka till, och jag tror säkert dina andra ankor tar sig an ällingen!!!

Hur gammal är ällingen??
Är det någon speciell utav pekingankorna som verkar mer intresserad av ällingen?.
Med tur, kanske någon hona vill "adoptera" ällingen??