Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  I vakteltankar....:-D  (läst 978 gånger)

Marielle

• Jag behöver inte din attityd- har en egen
    • Uppland
I vakteltankar....:-D
« skrivet: 10 aug-12 kl 16:46 »
Hm, nu när vi ändå har ett fint hönshus ... Vaktlar har faktiskt OCKSÅ varit på min önskelista liksom höns !  Har iallafall en sjukbur/ kycklingbur jag skulle kunna " avvara" till några vaktlar. Frågan är väl snarare om den duger ?  Längd ca 140 cm, djup 80 höjd 70.  Förstår att jag måste fixa något dämpande i taket, skumgummi ? Problemet är väl att ohyran kanske frodas där... Något nät kanske, några cm nedanför taket ?  Vilket vore bäst tro ?
Den är gjord direkt på golvet, är med andra ord lite dåligt ljus där. Såklart inte helt mörkt, men lite " skumt "  Vill de ha det så, eller ska man sätta dit en lampa ?
Kan ju passa på att fråga  om någon i Sthlmstrakten har vaktlar till salu ?  TROR att det är japanska jag vill ha . ( endast för äggen, ska ej äta upp vaktlarna) Vill helst inte ha helt viltfärgade individer. ( precis som med hönsen, tycker jag att det är roligare med olikfärgade djur , så man lätt ser skillnad ...)

Marielle

• Jag behöver inte din attityd- har en egen
    • Uppland
SV: I vakteltankar....:-D
« Svar #1 skrivet: 11 aug-12 kl 07:30 »
Ingen.. ???

Henrik99

• Skåne
SV: I vakteltankar....:-D
« Svar #2 skrivet: 11 aug-12 kl 12:26 »
Hej !! :)
i din bur kan du ha ca 8 vaktlar
i taket en tilklippt tyg bit som är lika stor som buren
man sätter en spik lutande uppåt i varje hörn sen sätter man en
lika stor tygbit som buren gör ett håll i varje hörn i tygbiten
sen sätter man bara på tygbiten rätt så spänt på de sättet kan man ta ner den och tvätta
lycka till med vaktlar nu.  :) :)
mvh Henrik99
« Senast ändrad: 11 aug-12 kl 12:39 av Henrik99 »
Har fem kaniner en hund en katt två akvarium japanska vaktlar och jumbo vaktlar
en silkes höna en dvärg kochin och och snart duvor

Dela detta:

* Inloggade just nu

364 gäster, 4 användare (1 dolda)
gösta Hugosson, simon.arvestrand, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser