Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förteckning över traktorer.  (läst 2474 gånger)

Orlekaemil

• Västergötland
Förteckning över traktorer.
« skrivet: 22 jul-12 kl 10:26 »
Hej
Jag undrar om det finns nån sida på nätet som man kan se fakta om traktorer. Hur många hk dom har mm. Framförallt på Volvo BM och Ford. kollar just nu på traktorer från 70 och början på 80:talet.

Ulric Eriksson

• Gäst
SV: Förteckning över traktorer.
« Svar #1 skrivet: 22 jul-12 kl 13:02 »

Zixten

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 22 jul-12 kl 13:08 »
Hör kanske, om det just gäller VBM
http://bmsidan.se/2012/
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende.  // Zixten

Aqualize

« Svar #3 skrivet: 22 jul-12 kl 16:06 »
Och finska www.konedata.net
Specifikationen har förklaringar på engelska också, annars fungerar ju sidan även hjälpligt genom google translate (direkt).

Tänk på att faktafel inte är ovanliga och saker kan vara "nästan rätt". T.ex. att man gör en uppdatering av modellen efter några år och kanske ökar effekten med några hästkrafter. tractordata innehåller bara en uppgift.

Tractordata länkar ofta till Nebraska Tractor Test för modellen om sådant finns (att läsa som PDF). Det kommer av att staten Nebraska fick en lag för länge sedan om att alla traktorer som säljs där måste officiellt testas och resultatet publiceras.
Lista på test om man inte vill gå via tractordata.
http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm

Och så har vi svenska Traktorkalendern (kan ofta lånas på bibliotek), den innehåller data för traktorer som sålts i Sverige inom vissa tidsramar. Men jag har hört rätt illa om korrektheten av faktauppgifterna i den.

Orlekaemil

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 26 jul-12 kl 19:41 »
Tack Tack då har jag lite sidor att kolla på. :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

744 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser