Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  nån som har Ardenner?  (läst 1897 gånger)

silverglans

• Gäst
nån som har Ardenner?
« skrivet: 30 jun-12 kl 21:47 »

hej.
jag älskar ju stora hästar.
nån härinne som har Ardenner? jag vill se bilder.
vad använder ni dem till?
tack på förhand. :D

David97

• Gäst
SV: nån som har Ardenner?
« Svar #1 skrivet: 30 jun-12 kl 22:00 »
Hej! Vi har 4st ardennrar, Mia, 14år, Frejmi 6år (?), Mira 5år(?), Mirona4år(?).. Mia är mot till de andra 3. Vi har dem inte till nåt, de bara går, äter o tar plats  ;D

silverglans

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 jun-12 kl 22:03 »
Hej! Vi har 4st ardennrar, Mia, 14år, Frejmi 6år (?), Mira 5år(?), Mirona4år(?).. Mia är mot till de andra 3. Vi har dem inte till nåt, de bara går, äter o tar plats  ;D
bilder?

Midsommaren

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 05 jul-12 kl 10:05 »
Jag har tre stycken! Unghästar allihop. Här är min äldsta kille som är 2 år gammal.

calle336

• Västmanland
« Svar #4 skrivet: 06 jul-12 kl 11:14 »
Vi har 1 ardenner.
Tanken är att han skall köras i skogen och lite annat. Men har inte kommit igång med detta ännu. Nu rids han mest för träning.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #5 skrivet: 06 jul-12 kl 12:49 »
Jag har en Belgisk Ardenner/Tinker korsning , han är snart 4 år.
Han används inte än.
Han har varit för mkt bebis i kroppen och psyket.
http://youtu.be/gLHwonbRajc
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Johnny

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 06 jul-12 kl 14:29 »
Hej,

jag har en ardenner som jag använder till allt.

Drog hem veden samt gjorde hela vårbruket med honom.

Traktorn stod på lantmännen i över 5 månader för en packningsbyte plus oljeservice där jag fick tillbaka en traktor utan bromsar, defekt koppling till kraftaxeln samt diesel läckage.
Den var tillbaka 3 gånger utan att de kunde åtgärda felen ordentligt så nu står den och hästen används fullt ut.

Är ute efter en hövändare för häst samt en växelplog för en häst, någon som vill sälja? 

Häslningar
Johnny

Dela detta:

* Inloggade just nu

551 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser