Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vid vilken ålder är det okej att kycklingar får i sig snäckskal?  (läst 1367 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
Jag vet att det är olämpligt att ge till småkycklingar, men dom är nu ca 14 veckor och går med övriga flocken och övriga flocken har ju fri tillgång på snäckskal. Det blir ju svårt att övervaka så att dom ej får i sig snäcksal under dygnet när dom nu ska gå tillsammans. Hur brukar ni göra?

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
Antar att det är lämpligt att de får i sig snäckskal när de börjar producera ägg  ;)                                Mina höns går tillsammans med flocken när de har kycklingar, det är bara de första dagarna som jag låter hönan och de små vara för sig själva - tills jag ser att de äter och "har kommit igång"' sen är alla tillsammans. Jag har iochförsig snäckskalen lite högre upp på väggen men har i övrigt inte gjort nåt för att "de små" inte ska komma åt det, jag tror de löser det själva

Dela detta:

* Inloggade just nu

608 gäster, 3 användare (1 dolda)
pragmatic, Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser