Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  7 kycklingar spårlöst försvunna :-(  (läst 983 gånger)

JQHANNES

• Gotland
7 kycklingar spårlöst försvunna :-(
« skrivet: 29 maj-12 kl 16:42 »
Hej,
idag när jag gick ut för att släppa ut hönsen var det endast 4/17 kycklingar under mamman. När  hon kom ut, kom det 3 till rusande. Under dagen har 3 till kommit fram... men var är de andra??? Jag har höns och ankor i närheten av varandra, kan ankorna ätit upp kycklingarna?  :-\

Kycklingarna har hittat någon springa som de smiter ut genom - innan mamman är ute - isåfall, vilket djur är uppe på morgonen och äter upp mina kycklingar?  >:(

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: 7 kycklingar spårlöst försvunna :-(
« Svar #1 skrivet: 29 maj-12 kl 16:58 »
Det kan nog vara lite vad som helst: katter, skator, minkar, rävar... har du sett till några rovdjur i närheten?
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
SV: 7 kycklingar spårlöst försvunna :-(
« Svar #2 skrivet: 29 maj-12 kl 17:10 »
Jag skulle sätta en hundring på skator...
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 4 användare (1 dolda)
Toothpaste, motalamolle, Jägarskägget

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser