Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad kan detta tänkas vara för färg? (araucana)  (läst 10530 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Vad kan detta tänkas vara för färg? (araucana)
« Svar #20 skrivet: 08 jun-12 kl 09:11 »
Men STACKARS dig Linkoso, som fått en så FUUUUL kyckling!!!

*jag kan ta över den för dig, så att du slipper se den* :P :P :P

Hihi ;D

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #21 skrivet: 19 jun-12 kl 18:42 »
Ser ut att vara en liten tuppis. Nu är frågan - Om jag sätter honom med pärlgrå hönor, kan jag räkna med att få fram flera Isabell vilt. då?
Har hittills inte lyckats kläcka fram någon till likadan... Har ca 20 ägg på ruvning nu, får se vad som poppar ut där.
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #22 skrivet: 19 jun-12 kl 18:45 »
jag tycker den är jätte söt och fin  :-[
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Jennyt

• Västergötland
« Svar #23 skrivet: 19 jun-12 kl 19:44 »
hmmm, ja, hur vare nurå.... tror att han ska tillbaka på vilt... å sedan på pärl igen.... eller så vare tvärtom o:) ;D
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #24 skrivet: 19 jun-12 kl 19:50 »
Fast han uppkom ju via pärl X pärl där faderns farmor och mormor (syskonparning, så farmodern och mormodern är samma individ) var viltfärgad medan hans mamma inte har något vilt vad jag vet bakom sig (engelsk pärlgrå araucana).

Jennyt

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 19 jun-12 kl 20:13 »
Ahaaaaa.....hmmmm.... bäst vi kallar in Azoo-Lina ;D

För att stick ut hakan och för att det är kul att se om jag får rätt: - Jag hade satt tuppen på en viltfärgad ;) (för att liksom förstärka viltet)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #26 skrivet: 19 jun-12 kl 20:19 »
Kolla mitt fina släktträd jag försökt knåpa ihop, haha. ::)

Jennyt

• Västergötland
« Svar #27 skrivet: 19 jun-12 kl 22:41 »
Hahaha... tänk att så många fel kan bli ett rätt ;D ;D ;D :-* ( jag menar ju givetvis inte att släkten är ful på något sätt.... bara att det är helt grymt att det kan komma något så fint)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #28 skrivet: 29 jun-12 kl 12:18 »
Tror jag fått fram en till nu :D Den har inte torkat ännu men ser ut som den har fartränder på ryggen o är lite mörkare i ansiktet. :D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #29 skrivet: 29 jun-12 kl 21:40 »
Tror jag fått fram en till nu :D Den har inte torkat ännu men ser ut som den har fartränder på ryggen o är lite mörkare i ansiktet. :D
Åååååå nej  :o :o :o

Som tur är är jag en lojal vän och kan tänka mig att rädda dig från denna hemska skapelse nu när Jennyt så vänligt erbjöd sig att ta hand om den andra  ::) ;) ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Jennyt

• Västergötland
« Svar #30 skrivet: 29 jun-12 kl 21:47 »
Hahaha.... ja, för jag kan VERKLIGEN inte stå ut med mer än en!!!! ;D ;D ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #31 skrivet: 30 jun-12 kl 08:17 »
;D ;D ;D

Nu har ytterligare en kläckts, alltså 3 sammanlagt nu! ;D Varav 2st är helt gumplösa medan den tredje har mammans stjärt slagit igenom på, dvs. den har en liten knopp man kan greppa om där bak. ::) 2st är från samma höna (de gumplösa, dock så är det nog en slump att just hennes blev det då hon själv inte har några anlag för rumplöshet i sig, utan det kommer från pappa) medan den tredje kommer från en annan.  =) Så sannolikheten att de får viltteckningen borde vara stor att det är från pappan det slår igenom. Det måste betyda att med lite tur så borde jag kunna få fram någon rumplös med skägg och/eller kvastar också då jag har en blå höna med skägg o kvastar o "rumplöshet" i sig och som bär på anlag för pärlgrått. =)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #32 skrivet: 30 jun-12 kl 08:31 »
Perfekt ju, en till mig också :DD
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #33 skrivet: 30 jun-12 kl 10:56 »
Mäh! :P ;D Tack för alla för att ni erbjuder er att ta hand om dem men jag tror jag nog ska klara att ta hand om dessa små "otäckingar" själv. ;D ;)

FM

• Skåne
« Svar #34 skrivet: 30 jun-12 kl 12:06 »
Mäh! :P ;D Tack för alla för att ni erbjuder er att ta hand om dem men jag tror jag nog ska klara att ta hand om dessa små "otäckingar" själv. ;D ;)

Är du helt säker på det  ???  ;D  ;D 
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #35 skrivet: 30 jun-12 kl 15:47 »
Jadå! ;D

Här kommer foto på de små tussarna! Tror det är en tupp och en höna för den ena har helt enormt kraftiga fötter och framträdande kam emot den andra.

FM

• Skåne
« Svar #36 skrivet: 30 jun-12 kl 16:10 »
Men vilka sötnäbbar  :-*  :-*
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Jennyt

• Västergötland
« Svar #37 skrivet: 30 jun-12 kl 18:37 »
My precious!!!! :P :P :P

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #38 skrivet: 30 jun-12 kl 19:52 »
Har fått fram tre araucana kycklingar som har samma färg på vingarna men har svart rand på rygg och huvud, ska försöka få in en bild :)
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #39 skrivet: 30 jun-12 kl 19:54 »
Ja, så spännande! Lägg gärna in bild! :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

614 gäster, 3 användare (1 dolda)
pragmatic, Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser