Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flasklamm med diarrér Hjälp!  (läst 6139 gånger)

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
SV: Flasklamm med diarrér Hjälp!
« Svar #20 skrivet: 10 maj-12 kl 07:33 »
Gav socatylen igår em. Helt enligt anvisningar, men trots det så låg 3 av fyra lamm döda :'( Tror att de trots allt inte hade samma immunförsvar då denna grabben som är kvar va med sin mamma 1 vecka å de andra ½ dygn.

Det e så sorgligt & det e värsta vår/lammning jag nånsin vart med om :o :-\ Håller mina tummar å tår för att grabben skall klara sig.
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

vallhunden

• Västergötland
« Svar #21 skrivet: 10 maj-12 kl 08:32 »
Fy så tråkigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'( :'(

Min totala medkänsla! Så hemskt att komma ut och se 3 döda lamm, som man har kämpat så för att klara!!!!

Håller tummen, för lill-killen!!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Nemi

• Gotland
« Svar #22 skrivet: 10 maj-12 kl 19:05 »
Hur går det för lillpojken? Tänker på er!
Månskenslammbonde på världens vackraste ö; Gotland.
Här bor jag med mina två härliga blandrashundar, fyra katter och sex Gotländska pälsfår; Saga, Ida, Greta, Klara, Ellen och Aina.

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
« Svar #23 skrivet: 11 maj-12 kl 06:09 »
Det verkar gå bra, men vågar knappt säga nåt för då ligger han väl där.....
Gav han socatylen igår med & bajset börjar bli bättre men fortfarande löst, fast inte alls som innan  :)
Han får gå med en mamma med tvillingar som vart dålig. Ledsen är han men han ligger jämte henne tom så håller tummarna. Å om inte annat tror jag de e ganska glada för å fått komma in i stallet då det fortfarande regnar här å är SJÖAR i alla hagar  :o
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Dela detta:

* Inloggade just nu

510 gäster, 2 användare
skräptanten, Grubblarn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser