Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ormbett? (katt)  (läst 17387 gånger)

Broberg

• Gäst
SV: ormbett? (katt)
« Svar #20 skrivet: 11 maj-12 kl 19:31 »
Det förstår jag inte.  ???
Varför ska människor som jobbar inom vården vara ett undantag och inte få betalt för sitt arbete?
Att veterinärvård är dyrare än humanvård beror på att den inte är subventionerad. Även om jag personligen betraktar mina djur som min familj tycker jag inte att det vore rimligt med skattefinansierad veterinärvård, utan att det är en kostnad man får ha beredskap för när man skaffar ett djur.

Självhushållare har djur men inte mycket pengar. Bultpistol eller storslägga om man inte själv, eller någon bekant, kan lösa det på annat sätt.

Andromedae

• Dalarna
« Svar #21 skrivet: 11 maj-12 kl 23:02 »
Mina djur får också den veterinärvård som de behöver, men jag avlönar inte en veterinär bara för att en katt eller hund är t.ex. lös i magen en dag, utan gör som vi människor får göra, avvaktar lite först och ser.

Det är ganska stor skillnad på att djuret är lös i magen eller biten av en huggorm. I de lägena, med lite bakgrundsfakta, brukar våra rekommendationer också bli att avvakta och ge skonkost.

@ Lopt: ja jag kanske jobbar med mitt drömyrke, men det är fortfarande mitt jobb. Skulle aldrig jobba gratis med det, då skulle jag ha ett annat jobb. Vem vill och kan jobba utan lön?

Jonazid

• Mannagrynet
    • Närke
« Svar #22 skrivet: 12 maj-12 kl 14:01 »
9Min hund blev biten första maj. Gick på strax under 4000kr.
Hunden blev ordentligt påverkad och behövde åka in akut.

Om man inte är beredd på att ge sina djur veterinär vård när de
behöver det så ska man inte ha djur.

Betalar hellre dom pengarna hundra gånger om än mycket annat i detta
samhälle.
Och tar katten mycket ormar utan att sätta livet till så skulle
jag vara väldigt glad.
Ta inte livet för allvarligt, du kommer inte levande ur det endå.

Broberg

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 12 maj-12 kl 14:07 »
Alla Sveriges kräldjur är fridlysta. Att tamdjur tar dessa är inte ett dugg bättre än att folk gör det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser