Jag har väggmonterade burar som är 2,40*0,8 = 1,92m
2 Om man räknar på de mått som finns i Jordbruksverkets tabell så får jag ha 48-62 vaktlar i en sådan bur...Minsta antalet är max om vaktlarna är mellan 16-20 cm. Det största antalet är om dom är under 15cm, vilket jag tror dom är om man mäter...
För att få en uppfattning om hur tätt man
får packa ihop vaktlar kan vi ju ta en Europall med pallkragar (de flesta vet ju hur en sådan ser ut)på pallen lägger vi en skiva och sedan sätter vi på 3 pallkragar (för att få buren 60cm hög) och så ett nättak på det. 24 (16-20cm)- 32(under 15cm) Japanska vaktlar får man ha i en sådan bur utan att bryta mot lagen. Jag tror att de flesta som har vaktlar tycker att ca 6kanske 8 stycken i en sådan bur känns mer "lagom" . Framförallt med att trångbodda vaktlar har en ökad tendens till att bli elaka och hacka sina polare

För att sätta det lite i perspektiv så har jag en sommarvoljär på över 25m
2. I den skulle jag lagligt få ha över 800 vaktlar

Just nu har jag 14

Jag hade under en period 26 och det kändes inte trångt men mer än det dubbla (ca 50) tror jag inte hade känts OK...
Med andra ord om man tittar på hur många vaktlar som känns bra på ytan och tänker på att minst en sida i buren måste vara över 70cm och att höjden ska vara över 60 cm så tror jag inte att det är så många som har för många vakltar i sina burar