Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slakteavfall og hundemat  (läst 5882 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Slakteavfall og hundemat
« Svar #20 skrivet: 02 aug-10 kl 20:59 »
När man skjutit en hare slår många av framtänderna med knivryggen sen får hunden hela huvudet .

Helt onödigt, mina terriers får hela huvuden med tänder och allt,de tuggar tänderna utan problem.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Viopet

• Västergötland
« Svar #21 skrivet: 03 aug-10 kl 07:59 »
Jag har en hund som är 10 månader gammal nu som jag inte har gett några ben tidigare. Är lite nyfiken på att testa att ge kaninskrov men är lite orolig att han ska sätta i halsen eller bli dålig i magen. Han har fått kaninmage flera gånger både i fruset tillstånd och färskt och det älskar han.
Kan man ge ett helt skrov på en gång till en så ung hund (bordercollie/labrador) eller ska man börja med mindre mängd? När ni ger huvudet, ger ni hela med päls och allt kvar (förutom ev. tänderna då)?
Är helt novis på det där med barf men vore kul att utnyttja så mycket som möjligt av det som blir kvar efter våra slaktade kaniner.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #22 skrivet: 03 aug-10 kl 08:21 »
Prova att ge honom ett helt lår första gången, med kött på, då tar det lite tid att gnaga det i sig och de tuggar noggrannare. När han börjat vänja sig vid att få rå mat utan att kasta det i sig kan man börja ge dem skrov och benrester.

Det beror som sagt lite på hur glupsk hunden är men oftast är det inga problem. Man får själv avgöra,man känner sin egen hund bäst.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Attes matte

• Jämtland
« Svar #23 skrivet: 03 aug-10 kl 14:03 »
Första gången jag gav Atte en kycklingvinge så satt jag och höll i den medans han åt. Det kändes tryggast så... ;) Men vissa hundar skulle jag aldrig ge hela köttiga ben. Tex min kompis rottis-korsning. Hon tvär-sväljer nämligen det hon har om hon får en minsta liten vibb att man ska ta det ifrån henne.  Inte bra...  :-\
Men istället för ett lår från kanin så skulle jag nog hellre ge bröstkorgs-delen av skrovet. Det är ju dels inte några rör-ben där, och sen är det mer "krångel" att gnaga i sig det. ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Brokullen

• Dalsland
« Svar #24 skrivet: 03 aug-10 kl 15:11 »
Om någon är intresserad så har jag tre getter som det verkar som jag blir tvungen att avliva då ingen verkar vilja ha dom.
Borde väl funka som hundmat,men jag är inte intresserad av att ta vara på det själv
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #25 skrivet: 03 aug-10 kl 16:02 »
Om någon är intresserad så har jag tre getter som det verkar som jag blir tvungen att avliva då ingen verkar vilja ha dom.
Borde väl funka som hundmat,men jag är inte intresserad av att ta vara på det själv

Synd att du bor lite långt bort... Annars hade jag tagit dom!  :)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #26 skrivet: 03 aug-10 kl 18:49 »
kan ta dem när det blitt svalare ute om du har kvar dem då...mata mig själv med dom ;)
Fjäderfän och kaniner

Vilse

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 04 aug-10 kl 10:40 »
skaffa en stöddig kompostkvarn... finns gubbar som malt sina kärringar i såna(såg de på en dokumentär om mördare på tv..han hade glömt plocka av vigselringen och den hittades i åkanten där han malt tanten..och gubben åkte fast (:).....)

http://kapitel1.se/dilutenz/strumpan          ;D

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #28 skrivet: 04 aug-10 kl 10:50 »
intressant läsning...  den jag såg på tv hyrde en stöddig kvarn som han hade på släpkärra..körde ut på en bro...när bilar passerade så dängde han i vedträn i kvarnen så det mest spruta vedflisor...och när det var lugnt dängde han i delar av kärringen... allt spruta ner i floden/ån..sen hittades vigselringen i strandkanten och sökandet påbörjades...
Fjäderfän och kaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

635 gäster, 1 användare
JohannesE

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser