Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad ger ni era ankor för foder ? Vad samlar ni inför vintern ?  (läst 1988 gånger)

Monamolly

• Närke
    • Monas Hemsida
Vart köper ni fodret ? Eller odlar ni själva ? Vad tycker dom bäst om ?
Är det något man kan samla in på sommaren inför vintern ?

Till hönsen torkar jag brännässlor. Blir chips till vintern. :D
« Senast ändrad: 24 apr-12 kl 07:21 av Monamolly »
Korgmakare med egen korgpilodling, luffarslöjdare mm
Har  Höns (blandisar), Mysk- och Löpankor, Hundar, Katt och Bin.

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
Jag ger mina Myskankor krossat korn, bröd och matrester. Men jag slutar med Myskisarna och skaffar genbanks Blekingeankor. De kommer få samma foder
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

videvi

• Tillvaron blir så mycket bättre med choklad.
    • Västergötland
Jag ger dom helt vete eller en blandning av helt korn, vete, havre.
 Köper det från bönder i trakten. Skulle gärna vilja odla själv, eller i varjefall nåt av det.
Sen så får de kokt ris, makaroner, räkskal och annat smaskens. En favorit som dom gärna försöker nalla av är katternas torrfoder.  :P

Verkar äta det mesta bara det är lagom bitar.  ;D
« Senast ändrad: 17 maj-12 kl 19:07 av videvi »
Höns, kaniner, katter, hundar, ankor, hästar, får. Det är lustigt hur lätt och fort man samlar på sig.

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
Ja jag skulle också vilja odla något till dem. Kan de äta nässlor? jag ska samla det till hönsen tänkte jag.
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

videvi

• Tillvaron blir så mycket bättre med choklad.
    • Västergötland
Har ett litet svagt minne av att ha läst att de äter hackade rovor, eller betor av nåt slag.
Höns, kaniner, katter, hundar, ankor, hästar, får. Det är lustigt hur lätt och fort man samlar på sig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

413 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser