Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vitt = dominant?  (läst 4862 gånger)

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Vitt = dominant?
« Svar #20 skrivet: 11 apr-12 kl 11:14 »
Svart färg (homozygot) är ju dominerande över alla andra färger (utom en av dom tre vita varianterna) så vilken annan färg som helst kan ju döljas bakom den svarta, och då också lämnas av svarta djur (hetrozygota) djur.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #21 skrivet: 11 apr-12 kl 11:34 »
Va duktiga ni är blir impad, har försökt mej på att lära mej det men inte fastnar det i huvudet. Men hur man lagar en diskmaskin det fastnar tex  ;D

Haha, då är jag rakt tvärtom mot dig. ;)

Det där jag skrev gick vi igenom väldigt noga på mina biologilektioner i både högstadiet och gymnasiet, så det sitter (utom ibland, tydligen  ;D). Förstod du min förklaring, förresten?

Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #22 skrivet: 11 apr-12 kl 12:56 »
Haha, då är jag rakt tvärtom mot dig. ;)

Det där jag skrev gick vi igenom väldigt noga på mina biologilektioner i både högstadiet och gymnasiet, så det sitter (utom ibland, tydligen  ;D). Förstod du min förklaring, förresten?
Lyllos ;) Under min högstadietid så fick vi inte lära oss något om genetik och hur saker nedärvs. Så jag har enbart medlemmar på detta forumet att tacka för det jag lär mig om genetik. Främst Azoo-lina och Tedarix men även några andra :D

Jag förstod iallafall din förklaring ;) haha
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Ronny

• Skåne
« Svar #23 skrivet: 12 apr-12 kl 00:25 »
Va duktiga ni är blir impad, har försökt mej på att lära mej det men inte fastnar det i huvudet. Men hur man lagar en diskmaskin det fastnar tex  ;D

Diskmaskiner är helvetesmaskiner. Dom lever sitt eget inprogrammerade liv. Går det överhuvudtaget att laga såna?
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

432 gäster, 1 användare
HYL

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser