Jippi!!

Idag har min wyandotte höna blivit en riktig suris! Hon blev nog inspirerad av det underbara väder vi har här idag i Svedala! Hon har legat i redet hela dagen och hugger efter mig när jag kommer för nära! Lyfte på henne och såg att hon faktiskt har en ruvfläck på magen också!
Åh jag tycker att det är så himla roligt, det är så kul när de vill ruva själva och man får fram kycklingar på naturlig väg!
I alla fall så la jag in ett dagsfärskt ägg och 4 kylskåpsägg till henne (hade inget annat) så chansar jag på att det fungerar..
Hur har det fungerat för er med kläckbarhet på ägg som legat i kylskåp några dagar?
För mig har det inte fungerat särskilt bra tidigare, men någon annan kanske har annan erfarenhet?
Det borde ju kunna fungera med tanke på en av de andra trådarna här på forumet med de som kläcker "ICA-ägg"...
Nu är det bara att hålla tummarna och så får vi se om där är liv i äggen om en vecka!
En annan fråga på det förresten; Kan man lysa äggen tidigare än 7 dagar? jag menar; kan man se någon utveckling tydligt på t.ex. dag 5? Vi ska nämligen resa norrut till mina föräldrar på fredag och blir borta i en vecka så det hade varit kul att veta innan vi reser