Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vår Lycka  (läst 1944 gånger)

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
Vår Lycka
« skrivet: 03 mar-12 kl 11:48 »
Äntligen vår,börjat städa ur växthuset och svabbat av rutorna där :-)
Nästa steg är att försöka få ut gamla jorden och in med en massa gödsel i botten och sen på med ny jord.Så kommer jag kasnke kunna få första skörden av rädisor i april :-)

Många plantor redan på gång :-) ,men dom får stå  kvar inne på nätterna och ute på altan på dagarna om solen skiner :-)
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Peppiga Pia

• Skåne
SV: Vår Lycka
« Svar #1 skrivet: 07 mar-12 kl 11:44 »
Ja, det är ju underbart att man kan börja med vårbestyren så smått :D
Jag har lite för många paprikaplantor på tillväxt, kommer inte ha plats för alla i sommar. Tänkte inte på att de flesta fröerna kunde gro när jag sådde, men då får man ju tillfälle att ge bort istället och det är ju inte fy skam! :P
Rotselleriplantor är också på gång här. Och med dom gör det ju ingenting att de blir många, bara lite svårt att få plats med allt innan man kan plantera ut :/
Vad har du sått än så länge?

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
SV: Vår Lycka
« Svar #2 skrivet: 19 mar-12 kl 10:37 »
jag har sått en massa olika :-)
Tomater,paprika,persilja,majs, selleri,solros, broccoli,rödbeta, blomkål, sallad ruccula,.... inser att jag i skrivandets stund inte minns alla...en del inne men som står på inglasad altan på dagarna när det är varmt. En del är sått därute och får stå där hela tiden tills dom börjar växa... och så lite blomkål och räddisor och rödbetor i växthuset... rödbetorna brukar inte bli något när man sår där.. men jag tycker blasten är god så därför sår jag den där tidigt.. sen sår jag lite rödbetor för inläggning senare när jag kan så direkt i jorden ute.
Några blomfröer har oxå åkt ner,risp,atlasblomma,och nå mer :-)
Sen har jag skurit skott och planterat av övervintrde pelagoner.. dom verkar ha tagit sig :-)
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

647 gäster, 1 användare
JohannesE

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser