Vi har höns och ankor i Göteborg och det är väldigt populärt bland folk som går förbi. De tycker det är idylliskt. När jag tog kontakt med miljö och hälsa för ett år sedan så fick jag beskedet att man får ha upp till 9 fjäderfän utan tillstånd för då räknas det som sällskapsdjur. Nu pratade jag med dem igen och då visar det sig att dom har tagit bort gränsen. Det gäller att se till att det inte blir sanitär olägenhet och att det inte drar till sig råttor och sådant. Det har vi fått lite klagomål på eftesom grannen hade sett en råtta som sprang ut och in i hönshuset hela dagen och försåg sig ur foderautomaten. Nu har vi skaffat oss en automatisk foderautomat som matar ut två gånger om dagen så att foder aldrig blir liggande. Vi ströar med torv. det tar bort all lukt från gödslet tycker jag. Det blir ganska dammigt i hönshuset efersom hönsen älskar sin torv och badar i den flera gånger om dagen. Sedan är det bara att använda torven direkt i rabbaterna. Ingen lukt och det ser ut som just bara torv. Lycka till. Det är jättecharmigt med några fina hönor och ankor i trädgården.