Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gotlandskaniner i Sörmland? foder?  (läst 1200 gånger)

vittra

• Södermanland
Gotlandskaniner i Sörmland? foder?
« skrivet: 24 feb-12 kl 22:58 »
Hej!

Jag undrar om det finns någon som säljer gotlandskaniner i Sörmlands (trakten Gnesta- Järna) eller ganska nära?

Sedan undrar jag lite om foder, kan någon rekommendera någon form av pellets som är bra o inte för dyr (så klart)

tack

Hylletorp

• Närke
    • Hylletorp gård
SV: Gotlandskaniner i Sörmland? foder?
« Svar #1 skrivet: 25 feb-12 kl 00:05 »
Hej!

Hör med Maria på Mossdals lantrasgård http://www.mossedal.se De finns i Strängnäs. 

Vet inte om du tänkte ge Gotlandskaninerna pellets eller om du frågar rent allmänt? Man rekommenderar
att man inte ska ge Gotlänningarna pellets utan de klara sig gott och väl på bra hö och vatten. Vill man ge
sina kaniner nåt kraftfoder så ge dom havre eller korn.

Jag använder Svensk foders kanin och marsvins pellets till mina andra raskaniner (Dvärgvädur och Tysk jätte scheck) hemma.
En säck på 25kg kostar 189:-.

/Camilla
Magpieankor, Bohuslän dals svarthöna, GSV Leghorn, Eksjöhöns, Bronsekalkon, Afrikanska Pärlhöns, Skrattduvor, Guldfasan, Jumbovaktlar, Gotlandskaniner, Mellerudskaniner, Fransk vädur, Hundar, Katter, Marsvin.

vittra

• Södermanland
SV: Gotlandskaniner i Sörmland? foder?
« Svar #2 skrivet: 25 feb-12 kl 10:31 »
Hej Camilla!

Jag har ett minne från min farmors kaniner i italien, de fick pellets. det låter bra med havre eller korn.

Ska höra va mig till Mossedal

tack för tipset

Leonarda :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

Hästar, väder och vind.
i Brukshästar
[Igår kl. 19:12]

Skillnad på electrolux assistenter
i Bröd
[27 jul-25 kl 22:41]

400 kr kvar till mat.
i Ekonomi
[27 jul-25 kl 21:41]

Ramstorlek?
i Biodling
[27 jul-25 kl 18:43]

Myrsyrabehandling och invintring, I vilken ordning?
i Biodling
[27 jul-25 kl 17:45]

Naturlig hygrometer
i Vaktlar
[27 jul-25 kl 11:32]

Mf 4335 vill inte köra
i Meka
[27 jul-25 kl 09:59]

Ta bort potatisblast.
i Grönsaker
[25 jul-25 kl 16:19]

Kombucharecept
i Drycker
[25 jul-25 kl 04:15]

Hur mycket isolerar snö?
i Frukt & bär
[22 jul-25 kl 23:18]

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser