Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mata vilda fåglar?  (läst 1244 gånger)

yvonn

mata vilda fåglar?
« skrivet: 17 jan-12 kl 19:34 »
Hur gör ni som har frigående fjäderfän, matar ni vildfåglar på vintern eller är ni rädda för olika smittor?

Weasel

• Skåne
SV: mata vilda fåglar?
« Svar #1 skrivet: 17 jan-12 kl 19:46 »
Matar inte! Är som du säger : rädd för smittor.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 18 jan-12 kl 07:11 »
Jag matar mest för att jag tycker det är roligt att titta på vilda fåglar. Det kommer lite fler sorter än pilfinkar till vårt fågelbord  :D

Är man rädd för smittor så kan man sätta fågelbordet i två pallkragar med kompostgaller över. På så sätt kommer småfåglarna åt spillet på marken men hönsen gör det inte. Det minskar ju risken för smitta.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

yvonn

« Svar #3 skrivet: 18 jan-12 kl 08:58 »
Bra! bygga in smittorisken!
Jag gillar ju inte bara tama fåglar, har gärna de vilda runt mig också.
tack för tipset!

Dela detta:

* Inloggade just nu

561 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser