Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Säd till vaktel?  (läst 2316 gånger)

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
Säd till vaktel?
« skrivet: 09 dec-11 kl 07:37 »
De får nu pelleterat helfoder, men då jag har havre, korn och vete tillgängligt så undrar jag om det är lämplgt foder till de små.
Och ska det vara helt eller krossat isf?
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Säd till vaktel?
« Svar #1 skrivet: 09 dec-11 kl 08:01 »
Jag har inte provat med säd men om dom äter det kan dom förmodligen mala det i muskelmagen precis som höns. Det förutsätter naturligtvis att dom har tillgång till sten/sand/grus  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #2 skrivet: 11 dec-11 kl 02:39 »
Mina äter vete, korn, havre etc. Det enda jag inte har malt är veten.. Det andra är malt :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 11 dec-11 kl 18:02 »
Mina äter korn,vete och duvfoder, inget av det är krossat.
Fjäderfän och kaniner

Xoot

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 11 dec-11 kl 18:11 »
Har provat olika sorters. Hel vete, korn kross osv. Inget duger. Det är bara värpfoder som duger.

Dela detta:

* Inloggade just nu

602 gäster, 2 användare
Radar, Toothpaste

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser