Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  rovfåglar  (läst 1035 gånger)

Västgötamor

• trollen vaktar hönsen
    • Småland
rovfåglar
« skrivet: 10 nov-11 kl 22:58 »
Jag hade turen att bli varnad av mina två troll till västgötaspetsar idag om att något inte stod rätt till ute på gården. Jag kom ut genom dörren lagom för att höra hönsen börja skrika i panik, så jag öppnade dörren helt och hundarna for ut som skjutna ur en kanon...
När jag sen tittade bortåt där hönsen kacklade upprört såg jag ingenting, men de var klart upprörda och sen var det en som skrek igen (från under en tät gran). I nästa sekund far Otto, min äldsta hund in under granen till ännu mera skrik och sen ser jag ormvråken eller om det var en duvhök, såg inte så noga, det gick så fort, när den lyfter från andra sidan granen. När jag gick dit efter att ha släppt in hundarna igen var det bara lite lösa fjädrar på marken, alla 11 hade klarat sig, men det tog mig nästan en kvart att sjasa in alla hönsen i hönsgården igen, och då ville dom INTE vara ute...
Västgötamor

DiselDoris

• Södermanland
SV: rovfåglar
« Svar #1 skrivet: 11 nov-11 kl 09:26 »
Vilken tur attdom klarade sej!Fick vovarna extra godis för sin heroiska insats?

Västgötamor

• trollen vaktar hönsen
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 11 nov-11 kl 09:33 »
japp, rejält med leverpastej, och ska köpa dem varsitt ben idag
Västgötamor

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #3 skrivet: 11 nov-11 kl 18:01 »
Duktiga hundar!!!

Västgötamor

• trollen vaktar hönsen
    • Småland
« Svar #4 skrivet: 12 nov-11 kl 02:00 »
benet får vänta tills på tisdag, min affär hade inte hemma för tillfället (liten butik i "håla"), mne sen ska jag rosta dem i ugnen och göra soppa på en del av dem, beställde minst fyra...
Västgötamor

Dela detta:

* Inloggade just nu

535 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser