Tja, fullt pris o fullt pris, jag fick 6 hönor och en tupp för 300, tror det är rätt billigt.

Jag såg ju själv att näbben var konstig men var mitt i ögonblicket och reagerade inte. Nåja, det får bli klippning och lite sådant framöver, bara den äter och värper och mår bra så gör det ju inte så mycket.

Då får jag ju strunta i hundmaten och satsa på annat. Blandade än så länge i undulatmat i det fodret jag fick med mig. De har inte börjat med några ägg än, men det är ju kanske inte så konstigt, de fick bara hönsmat innan och gick i en bur i hönshuset utan extralyse. Nu ska de vara i värmen med 12-14 ljustimmar och så bättre foder förståss så jag förväntar mig små ägg innom kort!

Jag hade läst på här och inrett en riktigt fin grotta till dem, men de skiter i den blankt! En eller två går under granriset lite, men annars sitter alla och trycker ute i spånet. Den absoluta favoriten är dock sandbadet!!!!!! Ni skulle sett, de sprätter inte bara lite sand utan ligger på sidan med benen utsträckta och riktigt gnuggar in sanden i fjädrarna!!

Vi får se, går ingen in i grottan på ett tag så kan jag lika bra plocka bort den, lämna lite ris kvar och satsa på större sandbad istället.

Undrar om det finns namn på de färgerna mina vaktlar har? Två är rätt mörka, två naturfärgade och så två plus tuppen ljusa.