Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Behöver lite råd och tips ang hus samt hage!?  (läst 1818 gånger)

Spookigirl

• Trivs som lant lålla :)
    • Södermanland
Behöver lite råd och tips ang hus samt hage!?
« skrivet: 01 okt-11 kl 20:20 »
Hej alla  :D

Jag håller på att samla kunsakap, råd och tips ang vaktlar. Behöver nu eran kunskap och erfarenhet som hjälp. Vad säger ni om att göra någonting i form av den bifogade bilden till vaktlar? Kan de bo så här? Är det något extra jag bör tänka på? inreder med "naturligt burr"

(Bilden är lånad) men tanken är den samma.
Trivs bäst i öppna landskap där jag kan sitta under min kork ek och lukta på blommorna!

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Behöver lite råd och tips ang hus samt hage!?
« Svar #1 skrivet: 01 okt-11 kl 21:45 »
Vaktlar går inte "på plankan" utan är helt marklevande. Deras hus behöver alltså vara i markplan. Ska man göra en sådan stor bur bör det vara gåhöjd i den annars blir det jobbigt att leta ägg... Vaktlar är inte alltid så duktiga att värpa i reden :-\

Vaktlar som bor ute året runt måste ha vind och snöskydd. Ett isolerat hus till dem är också ett måste.

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Spookigirl

• Trivs som lant lålla :)
    • Södermanland
SV: Behöver lite råd och tips ang hus samt hage!?
« Svar #2 skrivet: 01 okt-11 kl 22:34 »
Joooo jag tänkte sänka huset till markplan utan planka men jag tänkte i de stora hela. "gårdstaket" skall oxå vara täckt så att de blir mer skydd. Jag har en del planer och ideer men tar gärna imot förslag :)
Trivs bäst i öppna landskap där jag kan sitta under min kork ek och lukta på blommorna!

Dela detta:

* Inloggade just nu

542 gäster, 3 användare
Niklas_Elin, Elayabgäv, Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser