Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vattenautomat?  (läst 3143 gånger)

Paradisgården

• Västergötland
Vattenautomat?
« skrivet: 14 sep-11 kl 20:51 »
Finns det någon form av vattenautomat man han hänga på väggen? Då det är rätt trångt
i vårt hönshus vill vi inte ta upp golvyta i onödan..
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

pålle

• Gäst
SV: Vattenautomat?
« Svar #1 skrivet: 14 sep-11 kl 20:55 »
Kan du inte hänga den i från taket lika gärna ?

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 14 sep-11 kl 20:57 »
Mja.. helst inte, för då går det inte att komma in så bra.. Känns som det är rätt stor risk att det spills mycket också
när den hänger från taket och det är trångt..
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 14 sep-11 kl 21:02 »
Ta en vanlig konsol som du fäster på väggen och sedan hänger du en vanlig hängande vattenautomat från den ev i en liten kedja.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 14 sep-11 kl 21:06 »
Det finns massor av varianter.  Jag har denna vattenkopp och tycker att den funkar kanon.
http://www.ebay.co.uk/itm/auto-poultry-cup-drinker-chickens-chicks-/220853083488?pt=UK_Pet_Supplies_Poultry&hash=item336bde9d60
Du behöver hänga en dunk/spann/flaska med vatten 1-2 meter över koppen och koppla hop dem med en slang.
Kollar du runt lite på eBay hittar du förmodligen någon som säljer ett lämpligt gör det själv kit med slang och  övriga kopplingsdetaljer.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #5 skrivet: 16 sep-11 kl 19:23 »
Jag har en helt vanlig burmodell, i plast. Har skruvat fäst den på väggen istället.

Jennyt

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 16 sep-11 kl 19:32 »
Jag såg en som hade en helt vanlig hundmatskål stående på ett par stenar, åsså en uppochnerpå-vänd petflaska hängd på väggen ovanför. När vattnet sjönk under öppningen sög flaskan in luft och pytsade ut lite vatten ;) Mynningen på flaska måste alltså vara nere i hundmatskålen.
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 17 sep-11 kl 08:59 »
Tack för era svar :). Vad är burmodellen för nån?

skogensrå

• Västmanland
« Svar #8 skrivet: 25 sep-11 kl 17:24 »
Finns det någon form av vattenautomat man han hänga på väggen? Då det är rätt trångt
i vårt hönshus vill vi inte ta upp golvyta i onödan..
Tycker att problemet med vattenautomat på golvet är att dom sprätter i strö så det blir stopp i den.så har funderat på nån som hänger eller sitter på väggen en bit upp.

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 25 sep-11 kl 18:03 »
Ja, precis - massa bös i vattnet är inte så trevligt heller, även om det inte blir stopp..

Sprang på en upphängningsbar på Granngården i förrgår, som jag köpte. Den har dessutom utfållbara ben så den
automatiskt kommer upp lite från golvet utan att man behöver bygga upp den med tegelstenar eller något. Just nu
står den på ett "underlägg", men jag tror jag skall hänga upp den sedan. Den var lite dyr, men den verkar jättebra.

Jennyt

• Västergötland
« Svar #10 skrivet: 25 sep-11 kl 18:39 »
Jag har oxå de grön/vita med ben från granngården. Benen är tyvärr lite veka i sin konstruktion :-\ Om du har möjlighet att hänga upp den ska du nog göra det. Jag har ställt dem på ett stenblock.
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #11 skrivet: 25 sep-11 kl 19:57 »
Ja, det skall jag göra. Andra saker som har lite högre prio just nu bara - så funkar det som det är just nu tar jag det lite senare :).

Dela detta:

* Inloggade just nu

557 gäster, 2 användare (1 dolda)
gorlan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser